Założyłeś firmę i co dalej?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Wielu przedsiębiorców chce, by firma już po kilku tygodniach działalności zaczęła przynosić zyski. Niestety, to najczęściej nierealne. Każde przedsiębiorstwo potrzebuje czasu, czasu i jeszcze raz czasu. Niestety, cierpliwość nie jest najmocniejszą stroną młodych biznesmenów.

Nie wystarczy mieć pomysł na biznes, otworzyć ładne biuro i powiesić w sieci ładną stronę internetową. Klienci sami po produkt lub usługę nie trafia. Najpierw trzeba ich znaleźć i zdobyć ich zaufanie. 

Jak znaleźć klientów

Na początku działalności najważniejsza będzie dobrze przemyślana strategia reklamowa firmy. Klienci jakoś muszą się przecież jakoś o niej dowiedzieć. Najlepiej już od samego początku zadziałać na kilku frontach. Bardzo ważna jest dobrze zbudowana strona internetowa. Musi być ładna i dopracowana graficznie, a wszelkie informacje na niej umieszczone powinny w prosty i zwięzły sposób informować o dostępnych towarach lub usługach. Dobrze jest podać choćby przybliżony zakres cenowy, tak by klient wiedział, czego może się spodziewać. Jednak sama strona, choćby najpiękniejsza niewiele pomoże jeśli nie zostanie odpowiednio wypozycjonowana. Klient szukający towarów nie będzie przeszukiwał kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu pozycji w wyszukiwarce internetowej, a skupi się na kilku pierwszych. To właśnie spośród nich wybierze swojego przyszłego usługodawcę. „Pozycjonowanie najlepiej jest zlecić profesjonalistom, ponieważ do tego niezbędna jest szeroka wiedza i doświadczenie.” – czytamy na stronie http://www.e-opex.pl/ .

Niemal równie ważną sprawą, jak strona internetowa jest obecność w mediach społecznościowych. Najłatwiejszą drogą będzie stworzenia fanpage na Facebooku. Zrobiony z pomysłem, z ciekawymi promocjami na pewno powiększy grono zainteresowanych ofertą firmy osób.

Reklama – to podstawa

Dla wielu przedsiębiorców najważniejszy jest rynek lokalny. Mało kto na początku działalności chce podbić od razu odległe obszary (wyjątkiem są usługi e-commerce). Dlatego już od samego początku trzeba zadbać o odpowiednią reklamę w lokalnych mediach. Nie muszą to być od razu ogromne kampanie reklamowe. Na początku wystarczą ogłoszenia w niewielkich, choćby osiedlowych gazetach. Można zainteresować dziennikarzy profilem działalności, podsunąć tematy na artykuły. To zawsze przynosi efekty. Klienci są bardziej skłonni zaufać przedsiębiorstwu, o którym się pisze, niż zupełnie anonimowej firmie, o której nic nie wiadomo.

Warto także zadbać o odpowiedni szyld nad wejściem do siedziby firmy. Można się zdziwić ilu klientów można pozyskać wprost z ulicy. Część z nich wejdzie do środka wiedziona impulsem, innym z kolei przypomni się odkładana w czasie potrzeba – na przykład ciągle zapominają kupić nowe słuchawki do smartfona. Dobrze jest także rozejrzeć się wśród pobliskich firm i nawiązać z nimi współpracę. Można wymieniać się ulotkami, czy polecać nawzajem swoje usługi.

Trzeba także zadbać o reklamę szeptaną. Najlepiej cel osiągnąć poprzez zadowolonych klientów. Wysoka jakość usług, miła obsługa, w każdej chwili dostępny serwis sprawią, że klienci zaczną polecać usługi firmy swoim znajomym, ci z kolei swoim.

{jcomments off}

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 2 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.