{module do-reklamy-intertekst|none}Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowe dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta.
Jeśli odcinek obwodnicy metropolitalnej powstanie według czerwonego wariantu (wariant Ia) to jego przebieg będzie wyglądał następująco:
Rozpoczyna się on w węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6). Węzeł Chwaszczyno będzie węzłem zespolonym z uwagi na bliskie położenie punktów krzyżowania się OMT z drogą S6 i drogą wojewódzką 218 oraz na klasę drogi ekspresowej. Dalej trasa obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie w kierunku węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G). Przez pozostałą część gminy Żukowo trasa przebiega prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20).
Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? – Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu – mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.
Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora – gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy do właśnie inwestora.
– Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.
Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.
Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie m.in. na pół wieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską – droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalna znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.
oprac. źródło:trojmiasto.pl
{module dol-artykulu|none}
Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? – Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu – mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.
Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora – gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy do właśnie inwestora.