Projektanci OMT zalecają wariant czerwony

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

 

{module do-reklamy-intertekst|none}Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowe dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta.

 

Jeśli odcinek obwodnicy metropolitalnej powstanie według czerwonego wariantu (wariant Ia) to jego przebieg będzie wyglądał następująco:

Rozpoczyna się on w węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6). Węzeł Chwaszczyno będzie węzłem zespolonym z uwagi na bliskie położenie punktów krzyżowania się OMT z drogą S6 i drogą wojewódzką 218 oraz na klasę drogi ekspresowej. Dalej trasa obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie w kierunku węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G). Przez pozostałą część gminy Żukowo trasa przebiega prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20).


Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? – Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu – mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

 

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora – gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy do właśnie inwestora.

– Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.

 

Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.

 

Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie m.in. na pół wieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.

 

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską – droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

 

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalna znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

 

oprac. źródło:trojmiasto.pl

{module dol-artykulu|none}

obwodnica-metropolitalna-wariant-czerwony1

 

obwodnica-metropolitalna-wariant-czerwony2

 

obwodnica-metropolitalna-wariant-czerwony3

Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budową Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowe dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staję się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.

Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? – Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu – mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora – gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy do właśnie inwestora.

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.