Jakiś czas temu na skrzynkę redakcji dostaliśmy kilka maili z zapytaniem, dlaczego do mieszkańców nie dochodzą listy i przesyłki z Urzędu Pocztowego w Chwaszczynie. Składane skargi nie dawały jednoznacznej odpowiedzi. W imieniu mieszkańców zadaliśmy rzecznikowi Poczty Polskiej kilka pytań.
Oto pytania, które zadaliśmy rzecznikowi Poczty Polskiej:
1. Z czego wynikał problem niedostarczania w terminie listów i przesyłek na poczcie w Chwaszczynie?
2. Co Poczta Polska zamierza zrobić, aby podobny problem więcej się nie powtórzył?
3. Ilu listonoszów obsługuje pocztę w Chwaszczynie? Jakie mają rejony?
4. Poczta Polska od kilku lat prężnie się rozwija. Co nam dzisiaj może zaoferować?
Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy z Biura Prasowego Poczty Polskiej S. A.:
„W placówce Poczty Polskiej w Chwaszczynie pracuje ośmiu listonoszy. Na bieżąco obserwujemy to jak ta poczta funkcjonuje. Korespondencja, która z niej wychodzi, dociera do mieszkańców Chwaszczyna i okolic na bieżąco i systematycznie.
Zysk brutto Grupy Poczty Polskiej w 2014 roku był wyższy o ponad połowę w porównaniu do 2013 r. i wyniósł 142 mln zł. Grupa poprawiła wyniki mimo działania na najbardziej konkurencyjnym rynku pocztowym w Europie i spadków w papierowej korespondencji wywołanych zmianami światowych trendów w komunikacji. Kluczem do sukcesu był rynek paczek, gdzie Poczta Polska rosła dwukrotnie szybciej niż rynek i dyscyplina kosztowa. Koszty Poczty Polskiej spadły o 5,1% do 5,579 mln zł i spadały szybciej niż przychody na tradycyjnych rynkach pocztowych. Potwierdza to efektywność prowadzonej restrukturyzacji firmy.
Poczta Polska w ciągu ostatnich czterech lat w znaczący sposób ułatwiła klientom korzystanie z usług pocztowych. Dziś śledzenie przesyłek, „odprawa” paczek w internecie czy elektroniczne awizo jest standardem. Klienci mogą już także korzystać z elektronicznego potwierdzenia odbioru, oraz nadać w internecie listy, które Poczta doręczy w tradycyjnej formie. Mogą także w sieci kupić znaczki pocztowe.
Poczta Polska w ciągu ostatnich czterech lat wykonała skok rozwojowy inwestując w pracowników i infrastrukturę. W latach 2011-2014 Poczta Polska przeznaczyła blisko 600 mln zł na rozwój i motywowanie pracowników. Inwestycje w infrastrukturę pocztową a także inwestycje kapitałowe przekroczyły 730 mln zł. Dzięki temu Poczta Polska skutecznie buduje pozycję na strategicznych rynkach. Spółka w latach 2011-2014 wypracowała 430 mln zł zysku brutto. Poczta Polska osiągnęła takie rezultaty działając na uwolnionym i konkurencyjnym rynku i aktywnie odpowiadając na wyzwania coraz szybszej cyfryzacji korespondencji.
Pozdrawiam
Żaneta Czyżniewska
Biuro prasowe, Poczta Polska S. A.”