Zeszłomiesięczne problemy z dostarczaniem listów i przesyłek przez Pocztę Polską w Chwaszczynie i Tuchomiu.

 

Jakiś czas temu na skrzynkę redakcji dostaliśmy kilka maili z zapytaniem, dlaczego do mieszkańców nie dochodzą listy i przesyłki z Urzędu Pocztowego w Chwaszczynie. Składane skargi nie dawały jednoznacznej odpowiedzi. W imieniu mieszkańców zadaliśmy rzecznikowi Poczty Polskiej kilka pytań.

 

Oto pytania, które zadaliśmy rzecznikowi Poczty Polskiej:

 

1. Z czego wynikał problem niedostarczania w terminie listów i przesyłek na poczcie w Chwaszczynie?

 

2. Co Poczta Polska zamierza zrobić, aby podobny problem więcej się nie powtórzył?

 

3. Ilu listonoszów obsługuje pocztę w Chwaszczynie? Jakie mają rejony?

 

4. Poczta Polska od kilku lat prężnie się rozwija. Co nam dzisiaj może zaoferować?

 

 

Oto odpowiedź, którą otrzymaliśmy z Biura Prasowego Poczty Polskiej S. A.:

 

„W placówce Poczty Polskiej w Chwaszczynie pracuje ośmiu listonoszy. Na bieżąco obserwujemy to jak ta poczta funkcjonuje. Korespondencja, która z niej wychodzi, dociera do mieszkańców Chwaszczyna i okolic na bieżąco i systematycznie.

 

Zysk brutto Grupy Poczty Polskiej w 2014 roku był wyższy o ponad połowę w porównaniu do 2013 r. i wyniósł 142 mln zł. Grupa poprawiła wyniki mimo działania na najbardziej konkurencyjnym rynku pocztowym w Europie i spadków w papierowej korespondencji wywołanych zmianami światowych trendów w komunikacji. Kluczem do sukcesu był rynek paczek, gdzie Poczta Polska rosła dwukrotnie szybciej niż rynek i dyscyplina kosztowa. Koszty Poczty Polskiej spadły o 5,1% do 5,579 mln zł i spadały szybciej niż przychody na tradycyjnych rynkach pocztowych. Potwierdza to efektywność prowadzonej restrukturyzacji firmy.

 

Poczta Polska w ciągu ostatnich czterech lat w znaczący sposób ułatwiła klientom korzystanie z usług pocztowych. Dziś śledzenie przesyłek, „odprawa” paczek w internecie czy elektroniczne awizo jest standardem. Klienci mogą już także korzystać z elektronicznego potwierdzenia odbioru, oraz nadać w internecie listy, które Poczta doręczy w tradycyjnej formie. Mogą także w sieci kupić znaczki pocztowe.

 

Poczta Polska w ciągu ostatnich czterech lat wykonała skok rozwojowy inwestując w pracowników i infrastrukturę. W latach 2011-2014 Poczta Polska przeznaczyła blisko 600 mln zł na rozwój i motywowanie pracowników. Inwestycje w infrastrukturę pocztową a także inwestycje kapitałowe przekroczyły 730 mln zł. Dzięki temu Poczta Polska skutecznie buduje pozycję na strategicznych rynkach. Spółka w latach 2011-2014 wypracowała 430 mln zł zysku brutto. Poczta Polska osiągnęła takie rezultaty działając na uwolnionym i konkurencyjnym rynku i aktywnie odpowiadając na wyzwania coraz szybszej cyfryzacji korespondencji.

 

Pozdrawiam

Żaneta Czyżniewska

Biuro prasowe, Poczta Polska S. A.”

 

 

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.