Nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowę 42-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Termin składania ofert wydłużono do drugiej połowy września 2017 roku. Jeśli wszystko odbędzie się z planem droga zostanie otwarta w 2022 r.
Inwestorem budowy Trasy Kaszubskiej jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad a dokumentację techniczną przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Bożegopola może kosztować nawet 2 mld zł. Ok. 70 proc. to koszty samej budowy, a 30 proc. to koszty odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.
Obecnie gdański oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe firm zainteresowanych przetargiem na budowę dwóch odcinków z Gdynia do Luzina. To drugi etap przetargu. Na trzeci odcinek (Luzino – Bożepole), który został okrojony, trwa przetarg nieograniczony. Otwarcie ofert miało nastąpić jeszcze w sierpniu, ale niestety, nie udało się.
Ostatnie przełożenie terminów związane jest z koniecznością dokonania uzgodnień przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wzorcowych warunków kontraktu.
Więcej na ten temat na w artykule Macieja Naskręta na trojmiasto.pl