Ulica Polna zamieni się w drogę krajową?

{module do-reklamy-intertekst|none}


Podczas niedawnego spotkania, które odbyło się w Gdańsku-Oliwie w siedzibie GDDKiA dowiedzieliśmy się, że połączenie naszej i sąsiednich miejscowości w trakcie i po zakończeniu budowy OMT zostanie zachowane poprzez ulicę Polną. Ulica ta jest drogą szutrową, czy jak nawet sama nazwa wskazuje jest polną drogą. Zadanie budowy nowej drogi przypadnie gminie Żukowo. Czy gmina udźwignie koszty projektu i budowy nowej drogi?

 

Jakiś czas temu informowaliśmy o spotkaniu jakie odbyło się z inicjatywy radnego powiatu kartuskiego Piotra Fikusa w siedzibie GDDKiA w Gdańsku. Oprócz radnego w spotkaniu odbytym 19 marca br. uczestniczył również sołtys Chwaszczyna Gerard Barsowski. Spotkaliśmy się z dyrektorem GDDKiA oddziału w Gdańsku Robertem Marszałkiem oraz Z-cą Naczelnika Wydziału Dokumentacji Leszkiem Leśniowskim. Celem spotkania było przekazanie uwag dotyczących budowy OMT oraz kwestii związanych z poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu wzdłuż DK 20 poprzez budowę chodnika z Chwaszczyna do Tuchomia.


Radny Fikus złożył na piśmie uwagi i sugestie dotyczące budowy OMT. W szczególności dopytywał się o kwestię połączenia z Gdynią po zamknięciu DK 20 oraz możliwości wjazdu na węzeł Chwaszczyno.


Dyrektor Robert Marszałek poinformował nas, że zostanie zachowane połączenie z Gdynią poprzez ulicę Polną. Zadanie budowy nowej drogi obciąży gminę, a jedynie odcinek bezpośrednio w granicy budowy węzła Chwaszczyno wykonany zostanie przez GDDKiA. Gdynia wybuduje nowy odcinek ulicy Rdestowej wydłużając ją w kierunku Chwaszczyna, ale jedynie do granic miasta.


Wjazd na węzeł Chwaszczyno będzie możliwy poprzez Nową Kielnieńską (tę kwestię poruszymy w osobnym artykule – przyp. red.).


Otrzymaliśmy zapewnienie od dyrektora GDDKiA dotyczące budowy chodnika z Chwaszczyna do Tuchomia z środków własnych GDDKiA po otrzymaniu dokumentacji od UG Żukowo.

 

Radny Fikus poruszał również kwestię zachowania połączenia nowych osiedli mieszkaniowych w rejonie ulic Żeromskiego i Konopnickiej. W odpowiedzi usłyszał, że pod OMT wykonane zostanie przejście „gospodarcze” na tyle szerokie, aby mogli poruszać się tam piesi, ale nie dostosowane do pojazdów. Tak więc ciąg pieszy zostanie zachowany, aby dostać się na drugą stronę samochodem trzeba będzie udać się na DW 218 i tamtędy objechać OMT.

 

Ulica Polna w pewnym momencie przejmie cały ruch z obecnej DK 20, a więc do tego czasu powinna być wykonana na niej nawierzchnia bitumiczna. Na czas budowy węzła Chwaszczyno droga ta przejąć będzie musiała cały ruch, jaki obecnie odbywa się poprzez DK 20 z Chwaszczyna do Gdyni. Nie jest wykluczone, że droga pobiegnie w nowym świetle, czyli z dala od zabudowań – musiano by wówczas dokonać wykupu gruntów, ale znając realne zadłużenie gminy wydaje się to wątpliwe. Tymczasowy okres kiedy będzie się nią odbywać ruch pojazdów do Gdyni może wynosić nawet do 3 lat, a szacowany czas budowy węzła i OMT lub/i Trasy Lęborskiej (Kaszubskiej) to lata 2018-2020. Po wybudowaniu OMT i węzła Chwaszczyno ulicą Polną ma się odbywać jedynie ruch lokalny, gdyż główny ciężar ruchu ma przejąć OMT.


Władze samorządowe mają jeszcze trochę czasu, aby poczynić pewne kroki w celu zminimalizowania uciążliwości związanych z budową węzła Chwaszczyno, ale czy je podejmą – czas pokaże.

 

Wojciech Albecki


Chwaszczyno-Polna[Ulica polna w Chwaszczynie, źródło targeo.pl]

 

{gallery}2013/2013-03/polna-gddkia{/gallery}

 

{module Autor-Wojciech-Albecki|none}

 

{module dol-artykulu|none}


Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.