Trojmiasto.pl: OMT. Jest wniosek GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej.

Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego

 

Do RDOŚ wpłynął wniosek gdańskiego oddziału GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej. Drogowcy liczą, że decyzja ujrzy światło dzienne w połowie przyszłego roku. Wariant optymistyczny zakłada oddanie drogi do ruchu pod koniec 2018 r.

 

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynął wniosek gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej.

 

Przyszła droga ekspresowa – S7 – będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

 

Mieszkańcy i instytucje z terenów, przez które będzie przechodzić nowa droga mogą teraz składać wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące planowanej budowy. Ponadto można się zapoznać z raportem środowiskowym dla nowej trasy, na podstawie którego będzie wydana decyzja środowiskowa.

 

Wariant optymistyczny zakłada, że oddanie drogi do ruchu nastąpi pod koniec 2018 r. Część kierowców może być rozczarowana tak odległym terminem, dlaczego tak długo muszą czekać?

 

– Od 4 do 6 miesięcy powinna potrwać procedura wydania decyzji środowiskowej. Wtedy przystąpimy do opracowywania koncepcji programowej planowanej drogi, która zajmie nam kolejny rok. W połowie 2015 r. ogłosimy zamówienie w formule „projektuj i buduj”, którego realizacja nie powinna zająć więcej niż trzy i pół roku – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

 

Warto podkreślić, że rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej – w 2016 r. – będzie efektem końcowym wieloletniej pracy urzędników i projektantów, która rozpoczęła się jeszcze w 2010 r. Na realizację trasy urzędnicy planują wydać w sumie nieco ponad 3 mld zł. Część tej sumy będzie pochodzić z dotacji unijnych – z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

źródło: Maciej Naskręt/Trojmasto.pl

 

mapy planowanego przebiegu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
WARIANT 1A – WARIANT REKOMENDOWANY WE WNIOSKU O DŚU

 

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.