Sprawozdanie z „Dnia Zdrowia”

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

 

{module do-reklamy-intertekst|none}

 

Dnia 21 marca 2011 roku odbył się w nasze szkole Dzień Zdrowia przygotowany z myślą o rozwijanie umiejętności pielęgnowania naszego zdrowia. Był on inny niż zwyczajny dzień szkolny ponieważ to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Nie odbyły się zwyczajne lekcje. Uczniowie pod opieką wychowawców  uczestniczyli w konkursach plastycznych , konkursie recytatorskim a pracę uwieńczyła degustacja przysmaków przygotowanych przez poszczególne klasy.

 

 

 

Cele tego przedsięwzięcia były następujące:

  • Integracja społeczności szkolnej
  • Kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia
  • Uświadomienie konieczności troski o zdrowie swoje i innych
  • Stworzenie uczniom atrakcyjnych możliwości dokonywania zdrowych wyborów
  • Prezentacja sposobów spędzania czasu wolnego w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych
  • Wyrabianie potrzeby uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej ( aspekt fizyczny zdrowia)
  • Uświadomienie zagrożeń zdrowia ( dopalacze, anoreksja, bulimia – w aspekcie zdrowia psychicznego)
  • Utrwalanie zasad racjonalnego odżywiania

 

Już na początku marca uczniowie wraz z wychowawcami podjęli szereg działań przygotowawczych. Oto one:
1.Poinformowanie uczniów o planie zajęć w Dniu Zdrowia przez wychowawców na godzinach wychowawczych.
2.Wyznaczenie przez wychowawców  uczniów biorących udział w konkursach recytatorskich, plastycznych i stworzenie listy. ( po 2 uczniów na konkurs).
3.Pomoc uczniom w gromadzeniu materiału na wykonanie plakatu o zdrowiu.

  • Materiały informacyjne: Internet, publikacje z biblioteki szkolnej, ilustracje, rysunki, broszury, wiersze, hasła, przysłowia itp.
  • Materiały papiernicze: brystol  ( A -1), flamastry, kredki, klej, taśma klejąca

4.Pomoc uczniom w zgromadzeniu materiałów do pracy kulinarnej w zespołach klasowych zgodnie z przydzielonymi zadaniami. szczegółowymi.( poniżej)
5.Dekoracja : 

  • Przygotowanie hasła „Dzień Zdrowia” w stylu graffiti jako elementu dekoracji na sali gimnastycznej- format A – 3.
  • Przygotowanie tablicy informacyjnej na temat zajęć dodatkowych w szkole prowadzonych przez nauczycieli lub inne osoby spoza szkoły (na kolorowej karcie formatu A4  rodzaj zajęć, termin, prowadzący) jako atrakcyjnego sposobu spędzania czasu wolnego
  • Przygotowanie wystawy lub innej prezentacji   pt.” Moja pasja” – wystawa zbiorów uczniów, którzy chcieliby zaprezentować swoją pasję np. kolekcjonerską, taneczną itp.
  • Kwiaty wiosenne – tulipany ,  z papieru.( klasy 0 – III, uczniowie świetlicy) – według szablonu
  • Dekoracja stołów degustacyjnych: bukiety żywych kwiatów wiosennych, rzeżucha, fasolki , kiełki pszenicy, rzodkiewki wraz z opisem wartości zdrowotnych 

6. Zgromadzenie utworów muzycznych o tematyce wiosennej – prezentacja z głośników szkolnego radiowęzła podczas całego dnia. Radiowęzeł
7. Przygotowanie przedstawienia „Pan kotek był chory” oraz „Wiosna” – świetliczaki i uczestnicy kółka teatralnego
8. Ogłoszenie konkursu dla klas 0 – III – strój „Pani Wiosna”
9.Przygotowanie występu tanecznego grupy hip – hopowej
10.Przygotowanie filmu edukacyjnego na temat zagrożeń zdrowia – „Mózg i narkotyki” dla klas gimnazjalnych
Podczas Dnia Zdrowia podjęto następujące działania:
KLASY „0” a ,b, c

  • Słuchanie wybranych opowiadań o tematyce zdrowotnej ( Kownacka „ Kukuryku na ręczniku”) 
  • Rozwiązywanie zagadek związanych ze zdrowym odżywianiem i higieną.
  • Konkurs plastyczny „Chcę być zdrowy” ( przedstawienie zdrowych produktów żywnościowych, przyborów higieny osobistej itp.) – prace na kartkach z bloku technicznego A4 – praca przy muzyce relaksacyjnej
  • Prezentacja prac na sali gimnastycznej
  • Spożywanie zdrowych produktów żywnościowych ( śniadanie i pogadanka „ Zdrowe śniadanko”)
  • Oglądanie filmu „Wiosna w dolinie Muminków
  • Rozstrzygnięcie konkursu na najładniejszy strój „Pani Wiosna”
  • Oglądanie przedstawienia „Pan kotek był chory”

KLASY   I a, b  SP

  • Konkurs plastyczny  na najstaranniejszą pracę plastyczną „ Ukryty rysunek”  ( warzywa)- prezentacja na sali gimnastycznej
  • Oglądanie filmu „Wiosna w Dolinie Muminków” ( świetlica szkolna)
  • Spożywanie zdrowego śniadania i słuchanie fragmentów opowiadań Kownackiej „Kukuryku na ręczniku”
  • Konkurs recytatorski – wiersz o zdrowiu lub wiośnie.
  • Oglądanie przedstawienia „Pan Kotek był chory”
  • Rozstrzygnięcie konkursu na najładniejszy strój „Pani Wiosna”

KLASY II a, b SP

  • Zabawa w rymowanie – układanie rymowanki o zdrowiu- zapis najciekawszych pomysłów
  • Konkurs plastyczny „ Śmiech – to zdrowie -Używkom – NIE”
  • Spożywanie zdrowego śniadania i słuchanie fragmentów opowiadań Kownackiej „Kukuryku na ręczniku”
  • Konkurs recytacji wierszyka na temat zdrowia lub wiosny ( przygotowanych wcześniej w domu lub na zajęciach)
  • Oglądanie filmu „Wiosna w Dolinie Muminków” ( świetlica szkolna)
  • Rozstrzygnięcie konkursu na najładniejszy strój „Pani Wiosna”
  • Quiz owocowo- warzywny – odpowiedzi na pytania w formie testu

KLASY III a,b SP

  • Zabawa w rymowanie – układanie rymowanki o zdrowiu- zapis najciekawszych pomysłów
  • Quiz owocowo- warzywny – odpowiedzi na pytania w formie testu.( przygotowanie testu Iwona Nocoń)/ 
  •  Oglądanie filmu „Wiosna w Dolinie Muminków” ( świetlica szkolna)
  • Spożywanie zdrowego śniadania
  • Konkurs recytacji wierszyka na temat zdrowia ( przygotowanych wcześniej w domu lub na zajęciach)
  • Konkurs ortograficzny „Warzywnik ortograficzny” – uzupełnianie tekstu z lukami.

KLASY IV , V, VI

  • Tworzenie plakatu z użyciem wcześniej przygotowanych materiałów „Twoje zdrowie w twoich rękach” –zdrowe spędzanie czasu wolnego –sport to zdrowie-zdrowe odżywianie- wspólna praca w zespole klasowym
  • Konkurs – plastyczne prezentacja hasła – wystawa na drzwiach sali przygotowanego plakatu
  • Konkurs poetycki – recytacja wiersza o zdrowiu własnej twórczości lub wybranego poety
  • Kulinarne wariacje wiosenne – przygotowanie zdrowego śniadania wiosennego – kanapki z użyciem chrupkiego pieczywa, warzyw, serów , wędlin, nowalijek. przygotowanie zdrowego „małego co nieco”- coś co można zjeść ze smakiem i korzyścią dla zdrowia np. koreczki serowe z dodatkiem warzyw i owoców przygotowanie zdrowych sałatek owocowych i warzywnych
  • Prezentacja na pięknie przygotowanym stole – degustacja.

KLASY  gimnazjum

  • Wykonanie plakatu „ Twoje zdrowie w twoich rekach”

 – w aspekcie zdrowia fizycznego ( kl.I)
– w aspekcie zdrowia psychicznego ( odpoczynek, walka ze stresem, zainteresowania, asertywność) ( kl.II)
– w aspekcie zdrowia duchowego.(kl.III)

  • Oglądanie filmu edukacyjnego na temat zagrożeń zdrowia.
  • Lekcja warsztatowa – pogadanka na temat przesłania płynącego z filmu – przygotowanie plakatu z refleksjami, skojarzeniami, odczuciami związanymi z filmem
  • Kulinarne wariacje

– przygotowanie zdrowych napojów – soki ze świeżo wyciskanych owoców , soki z warzyw lub twardych owoców przygotowane z użyciem sokowirówki ( kl.I)
– przygotowanie zdrowych napojów –koktajli owocowych na bazie mleka, kefiru, jogurtu ( kl.II)
– przygotowanie zdrowych napojów – herbata – napój świata z informacją na temat rodzajów herbat, zasad parzenia herbaty i jej właściwości zdrowotnych ( kl.III)

  • Ułożenie hasła reklamowego zachęcającego do spożywania produktu
  • Prezentacja na pięknie przygotowanym stole w kubeczkach jednorazowych – degustacja.

Wyniki konkursów:
1.Konkurs  „Twoje zdrowie w twoich rekach” ( plakat)
Kategoria klas IV – VI                                     
I miejsce – klasa IV a                                       
II miejsce – klasa Va                                         
III miejsce klasa – V b                                        
2. Konkurs  „Twoje zdrowie w twoich rekach” ( plakat + kulinaria)                                                            
Kategoria klas I – III gimn
I miejsce – klasa II CG
II miejcse – klasa II AG
III miejsce – klasy I A, I B, I C
Wyróżnienie – klasy IIIA, IIIB
3. Konkurs  „Twoje zdrowie w twoich rekach” ( kulinaria)        
Kategoria klas IV – VI                                     
I miejsce – klasa IV a, IV b                               
II miejsce – klasa VIa                                          
III miejsce klasa – V b    
4. Konkurs recytacji wiersza o zdrowiu lub wiosnie.
Wyróżnienia: Oliwia Gorlikowska , Angelika Gadamer – kl.VI a
5.Konkurs  plastyczny dla klas „0” „Chcę być zdrowy”
I miejsce – Bartek Jesiołowski
II miejsce – Zofia Boguszewska
III miejsce Aleksandra Nasińska
6.Konkurs plastyczny „Przebiśniegi” – klasa I b
I miejsce – Paweł Gornowicz
II miejsce – Alicja Kwiatkowska
Konkurs ortograficzny „Warzywnik na wiosnę”
I miejsce – Seweryn Lipiński – kl. IIIb
II miejsce – Aneta Magrian kl. IIIa
III miejsce – Szymon Jazdżewski kl. IIb

Wspólnie spędzony dzień był okazją do zabawy, refleksji, rozmów, które przybliżyły nam prawdę,  że zdrowie to jedna z  największych wartość w życiu człowieka.
Nasza szkoła to miejsce, w którym uczymy się jak dbać o ten skarb.

Opracowanie Iwona Nocoń
nauczyciel terapeuta{module do-reklamy-intertekst-2|none}

 

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × 3 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.