We wtorek (03.11.2015 r.) upłynął termin na zgłaszanie wniosków w prowadzonym postępowaniu przetargowym na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na dwóch odcinkach: Chwaszczyno – Żukowo i Żukowo – Gdańsk Południe. Na oba odcinki złożono po 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W najbliższym czasie będzie prowadzona procedura ich weryfikacji. Zakończenie tej części przetargu GDDKiA planuje w pierwszym kwartale 2016 r. Następnie zakwalifikowane firmy będą mogły złożyć oferty cenowe.
GDDKiA ogłosiła pierwszy etap przetargu na budowę Obwodnicy Metropolitalnej już we wrześniu, dzięki temu jest szansa na szybsze rozpoczęcie budowy, która ma ruszyć we wrześniu 2017 roku i potrwać około dwa lata. Poniżej lista firm, które zgłosiły chęć budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej:
Część nr 1. w. Chwaszczyno (bez węzła) – w. Żukowo (bez węzła)
1. POL-AQUA Sp. z o.o.
2. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.
3. konsorcjum: TRAKCJA PRKiI Spółka Akcyjna (lider), Comsa SA, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o., Firma Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o.
4. TOTO S.p.A. COSTRUZIONI GENERALI
5. konsorcjum: Warbud SA (lider), Eurovia Polska SA
6. Budimex SA
7. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
8. konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
9. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
10. Energopol – Szczecin SA
11. konsorcjum: PORR (Polska) Infrastructure S.A. (lider), PORR BAU GMBH, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo – Inżynieryjnego SA
12. Salini Impregilo S.p.A.
13. konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o., Aldesa Construcciones SA, Most Sp. z o.o., Vistal Gdynia SA
14. IDS–BUD SA
15. konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA
16. Konsorcjum: Societá Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI Sp. z o.o., NDI SA
17. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A. (lider), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
18. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA (lider), Acciona Infraestructuras SA
19. Astaldi S.p.A.
20. Metrostav a.s.
Część nr 2. w. Żukowo (z węzłem) – w. Gdańsk Południe (z węzłem)
1. POL-AQUA Sp. z o.o.
2. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.
3. Konsorcjum: TRAKCJA PRKiI Spółka Akcyjna (lider), Comsa SA, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o., Firma Gotowski – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o.
4. Konsorcjum: Rubau Polska Sp. z o.o. (lider), Construcciones Rubau SA
5. TOTO S.p.A. COSTRUZIONI GENERALI
6. Konsorcjum: Warbud S.A. (lider), Eurovia Polska SA
7. Budimex SA
8. Skanska
9. Konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
10. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
11. Energopol – Szczecin SA
12. Konsorcjum: PORR (Polska) Infrastructure S.A. (lider), PORR BAU GMBH, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo–Inżynieryjnego SA
13. Konsorcjum firm: Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., Mota-Engil Central Europe SA
14. Salini Impregilo S.p.A.
15. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (lider), Aldesa Construcciones SA, Most Sp. z o.o., Vistal Gdynia SA
16. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA 17. Konsorcjum: Societá Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI Sp. z o.o., NDI SA
18. Konsorcjum: Mostostal Warszawa SA (lider), Acciona Infraestructuras SA
19. Astaldi S.p.A.
20. Metrostav a.s.
Zadanie -1 Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła):
Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 2: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem):
Podstawowe parametry techniczne OMT.
Droga ekspresowa – jezdnia główna OMT
– klasa techniczna drogi – S
– prędkość projektowa – 120 km/h
– szerokość pasa ruchu – 3,5m
– przekrój poprzeczny – 2×2 z rezerwą terenu w pasie dzielącym pod budowę trzeciego pasa ruchu
– szerokość pasa awaryjnego – 2×2,50m
– szerokość pasa dzielącego – 12,0 m (w tym opaski 2×0,50 m) docelowo 5 m (w tym opaski 2×0,50 m)
– szerokość pobocza gruntowego – 2×0,75 m
– skrajnia pionowa – min. 5,0 m
– szerokość w liniach rozgraniczających – min. 40 m
Droga klasy GP – jezdnia główna Obwodnicy Żukowa
– klasa techniczna drogi – GP
– prędkość projektowa – 100 km/h
– szerokość pasa ruchu – 3,5m
– przekrój poprzeczny – 1×2 na odcinku Lniska – węzeł Żukowo 2×2 na odcinku węzeł Żukowo – Glincz
– szerokość pasa dzielącego – 5,0 m (w tym opaski 2×0,50 m)
– szerokość pobocza gruntowego – 2×0,75 m
– skrajnia pionowa – min. 4,7 m
– szerokość w liniach rozgraniczających – min.30 m na odcinku Lniska – węzeł Żukowo
oprac. źródło GDDKiA