Problemy z doręczeniami z poczty w Chwaszczynie – cz. II. Odpowiedź rzecznika

 

Jakiś czas temu ponownie pojawił się problem z dostarczaniem przesyłek z Poczty Polskiej w Chwaszczynie. Dostaliśmy kilka maili i informacji od naszych Czytelników o tym, że listy dochodzą z opóźnieniem, albo… w ogóle. W imieniu mieszkańców Chwaszczyna i Tuchomia napisaliśmy do rzecznika PP, aby podał przyczynę tego zjawiska i jak najszybciej na nią zareagował.

 

Podobny problem pojawił się kilka miesięcy temu. Pisaliśmy o nim na łamach Chwaszczyno.pl. Otrzymana wtenczas odpowiedź władz Poczty Polskiej nie usatysfakcjonowała mieszkańców Chwaszczyna i Tuchomia, ponieważ nie było w niej podanego rozwiązania problemu. Poza tym, wielu Czytelników stwierdziło, że słowa te mijają się z prawdą.

 

Oto przykład kilku komentarzy:

 

„(…) A teraz fakty: Rachunki przychodzą z opóźnieniem – co kosztuje mnie kilka złotych kary (dzwoniłam do Energii wyjaśniając czemu płacę ze zwłoką – ale to nie jest ich problem).”

 

„Ciekawe, gdzie ci listonosze są? Przesyłki przychodzą z opóźnieniem minimum 2 tygodniowym, do tego w mojej skrzynce notorycznie listy sąsiadów – bo po co do nich chodzić, albo awizo w skrzynce pomimo, że jestem w domu (i psa nie mam na podwórku ;))(…)”

 

„Korespondencja, która z niej wychodzi, dociera do mieszkańców Chwaszczyna i okolic na bieżąco i systematycznie” – co to znaczy na bieżąco??? Systematycznie to pewnie tak – zawsze systematycznym opóźnieniem.

 

Problem, który powrócił, ponownie przedstawiliśmy Poczcie Polskiej. Poniżej zamieszczamy Państwu odpowiedź z Biura Prasowego PP S.A., Pani Kamili Supron-Kalinowskiej:

 

„Listonosze zgłaszają nam, ale też klientom podczas doręczeń, że problemem w tym rejonie, a szczególnie w Tuchomiu, Miszewie, Miszewku i Rębiechowie, jest korespondencja z nieaktualnymi adresami – nazwami ulic lub/oraz numeracją domów. Niejednokrotnie są to rachunki za prąd, gaz czy telefon, oraz korespondencja z banku. Nazwy ulic zostały nadane często kilka lat temu, ale klienci do tej pory nie dokonali zmian adresowych u operatorów telefonicznych, w bankach, u dostawców prądu, czy gazu. Kłopoty z prawidłowym doręczeniem mają zwłaszcza nowi listonosze lub osoby na zastępstwach.

 

Na bieżąco obserwujemy prace naszej placówki w Chwaszczynie. Pracuje w niej ośmiu listonoszy. W sytuacjach np. absencji chorobowych czy urlopów osób zatrudnionych delegujemy do pracy pracowników z innych placówek. Ostatnio zatrudniliśmy dwie nowe osoby na stanowiskach listonoszy, osoby te szybko wdrożyły się do swoich obowiązków.

 

Pragnę dodać, że Poczta Polska, w odróżnieniu od części innych firm działających na rynku, zatrudnia swoich pracowników na umowach o pracę, w związku z tym pracownik ma prawo do absencji chorobowej czy okolicznościowej oraz do urlopu wypoczynkowego.

 

Poczta Polska stara się skutecznie wykorzystać zmianę, jaka dokonuje się dziś w komunikacji i budować silną grupę logistyczno – finansową, której kołem zamachowym są paczki. Nasi klienci wysyłają coraz mniej papierowych listów ale coraz więcej paczek. Dlatego musimy swój potencjał w jak największym stopniu dopasować do tego trendu i oferować nie tylko bogatą ofertę usług logistycznych ale także bankowych, ubezpieczeniowych i cyfrowych.

 

Poczta Polska chce być partnerem pierwszego wyboru dla firm sektora e-commerce. Ma ku temu warunki – odpowiednio przygotowanych pracowników, ponad 4500 placówek oddawczych i największą w Polsce sieć logistyczną. W ciągu ostatnich czterech lat wykonała skok rozwojowy inwestując w pracowników i infrastrukturę. Placówki Poczty stają się przyjazne e-commerce. Chodzi o dedykowane stanowiska do przyjmowania przesyłek od e-sklepów, wydłużone godziny dostarczenia paczek do nadania, przy równoczesnym zagwarantowaniu tych samych terminów dostaw.
W strategii na lata 2015 ̶ 2020 Poczta Polska planuje być liderem na rynku przesyłek i osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Przychody z usług paczkowych, logistycznych i eCommerce mają się zrównać się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.

 

Poczta w swoich działaniach jest konsekwentna. Swój udział w rynku KEP (przesyłki paczkowe, kurierskie, ekspresowe) rozwija od 2013 roku. W ciągu tych lat zwiększyła sześciokrotnie wolumen usług paczkowo – kurierskich Pocztex, i to mimo zaostrzania się konkurencji . W ubiegłym roku była drugą pod względem wolumenu przesyłek firmą na rynku.

 

Poczta Polska obsługuje klientów kompleksowo począwszy od nadania paczki, poprzez doręczenie, obsługę zwrotów i korzyści takie jak ubezpieczenie, możliwość pozyskania finansowania dla e-sprzedawcy czy usługi mobilne. Stawia na wielokanałowy dostęp klientów do usług, co oznacza dla nich swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej. Rozszerza swoją działalność online, ale planuje m.in. zainwestować w urządzenia samoobsługowe. W ciągu najbliższych pięciu lat Poczta uruchomi ich około tysiąca. Umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek. Na tę liczbę składają się placówki pocztowe, ale i zewnętrzni partnerzy. Do 2019 roku Poczta Polska chce przeznaczyć ponad 1,5 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym inwestycje w logistykę, informatyzację i sieć placówek.”

 

Czy tym razem odpowiedź Poczty Polskiej jest wystarczająca? Zapraszamy do dyskusji.

 

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.