{module do-reklamy-intertekst|none}
Właścicieli domków letniskowych czy osoby wynajmujące mieszkania z pewnością ucieszy nowa oferta Energi, umożliwiająca zamówienie licznika przedpłatowego. Urządzenie to działa podobnie jak telefony na kartę – prąd kupujemy w „porcjach”.
Energa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów pragnących kontrolować zużycie energii – tym razem proponując instalację licznika przedpłatowego na życzenie odbiorcy. Usługa „Rozliczenie Pre-paid” jest odpłatna – opłatę instalacyjną można wnieść jednorazowo lub w niewielkich ratach miesięcznych (od 5,99 zł).
– System ten pozwala na dowolną częstotliwość zakupów porcji energii – mówi Ireneusz Kulka, wiceprezes ENERGI-Obrót. – Klient sam decyduje, czy chce kupować porcję energii wystarczającą na kilka dni, tydzień, miesiąc. To doskonałe rozwiązanie dla osób wynajmujących mieszkania czy garaże, lub okresowo korzystających z domków letniskowych albo zimowych.
Obecnie produkt będzie dostępny na terenie Oddziałów Gdańsk, Słupsk i Płock, a do końca roku na całym obszarze poza Oddziałem Toruń, gdzie usługa będzie dostępna w I kwartale nowego roku.
Jak kupić porcję prądu:
- Przez Internet. Dzięki temu rozwiązaniu każdy klient może w prosty sposób kupić energię do swojego licznika przedpłatowego oraz otrzymać kody na doładowania przez e-mail lub sms (http://www.energa.pl/obsluga_klienta_platnosci_doladowanie_energii).
- Doładowanie w punktach płatności VIA Moje doładowania. Usługa ta pozwala na wygodny zakup doładowania energii w kasie sklepu z dostępną usługą sieci VIA. Zakupu można dokonać na dowolną kwotę i co najważniejsze skorzystać z tej możliwości przy okazji codziennych zakupów.
- Poprzez Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta. Klient wybierając w Biurze Obsługi Klienta produkt „Polecenia Zapłaty” musi poinformować o zamiarze doładowań przez tBOK. Po dokonaniu tych czynności klient otrzymuje w BOK unikatowe hasło. W tym momencie może już korzystać z usługi przez tBOK podając każdorazowo hasło. Usługa dostępna we wszystkich rejonach – wkrótce też w Gdańsku.
- Zakup energii w Biurze Obsługi Klienta. Klient posiadający licznik przedpłatowy może dokonać zakupu energii elektrycznej bezpośrednio w kasie.
Rozliczenie pre-paid jest kolejną ofertą ENERGI-Obrót wspomagającą zarządzanie i kontrolę zużycia energii elektrycznej, obok wprowadzonej w październiku br. usługi Rozliczenia Rzeczywiste, pozwalającej na regulowanie opłat za energię zużytą, a nie – za prognozy.
Więcej informacji na www.smarteco.pl
Koszty – do wyboru są 2 warianty opłaty instalacyjnej:
- Opłata instalacyjna – miesięczna
pobierana jest identycznie jak pozostałe opłaty stałe. Oznacza to, że Klient dokonując pierwszego zakupu w miesiącu pokrywa koszty stałe oraz opłatę za instalację układu pomiarowego. W systemie miesięcznym opłata instalacyjna pobierana jest przez 48 miesięcy. Z tego sposobu skorzystać mogą klienci grup taryfowych G1x.
licznik |
opłata netto |
1-fazowy |
5,99 przez 48 miesięcy |
3-fazowy |
12,99 przez 48 miesięcy |
- Opłata instalacyjna – jednorazowa
pobierana jest jednorazowo przed podpisaniem umowy jako zaliczka. Po zrealizowaniu usługi Klient otrzymuję fakturę za wykonaną usługę instalacji. Z tego systemu skorzystać mogą klienci grup taryfowych G1x oraz C1x.
licznik |
opłata netto |
1-fazowy |
229,99 |
3-fazowy |
469,99 |
Instalacja licznika następuje w terminie 14 od od podpisania umowy przez Klienta.
Korzyści dla Klienta:
- Lokator sam decyduje, ile płaci za prąd i dokładnie tyle zużywa.
- Jako wynajmujący mieszkanie Klient pozbywa się ryzyka. Problem z zaległościami za prąd już go nie dotyczy.
Porady dla Klienta:
- Gdy Klient podpisuje umowę najmu, powinien zwrócić uwagę, by znalazły się w niej zapisy dotyczące możliwości dokonywania zmian w umowie na sprzedaż i dostarczanie energii elektrycznej.
- Zgodnie z zasadami podstawą podpisania umowy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej jest posiadanie tytułu prawnego do lokalu. Może być nim zarówno zawarta notarialnie umowa sprzedaży, jak i umowa najmu.
- Jeżeli w umowie najmu nie ma jasno określonej informacji, czy osoba wynajmująca od kogoś mieszkanie może dokonywać zmiany w umowie lub podpisać samodzielnie umowę, radzimy ją uzupełnić, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień z wynajmującym mieszkanie.
- By w pełni korzystać z usługi Rozliczenia pre-paid (prąd bez ryzyka), warto jasno zapisać w umowie najmu, że zmian w umowie z ENERGĄ może dokonać jedynie właściciel lokalu.
- Jeżeli Klient już wynajmuje mieszkanie i takie zapisy nie zostały uwzględnione w umowie, zachęcamy do złożenia oświadczenia w BOK, że zmian w umowie może dokonywać jedynie właściciel lokalu.
- Skorzystanie z opłaty instalacyjnej miesięcznej wiąże się z obowiązkiem dokonywania przynajmniej jednego zakupu w miesiącu na kwotę opłat stałych + opłaty miesięcznej + minimalnej ilości kWh. Klient który nie dokona zakupu w wyznaczonym okresie otrzyma pisemne przypomnienie o konieczności jego zrealizowania. Nie zrealizowanie zakupu oraz brak reakcji na monit przypomnienia wiąże się z koniecznością uregulowania przez klienta pozostałej do spłaty kwoty.
- Klient wynajmujący lokal, powinien we własnym zakresie zabezpieczyć się przed wypowiedzeniem umowy na produkt Rozliczenia pre-paid (prąd bez ryzyka) przez najmującego lokal.
- Rezygnacja z produktu Rozliczenia pre-paid (prąd bez ryzyka) gdy opłata instalacyjna naliczana jest w systemie miesięcznym, wiąże się z pokryciem pozostałej do uregulowania kwoty wynikającej z ilości niezapłaconych dotychczas rat.
{module do-reklamy-intertekst-2|none}
Regulamin oferty „Prąd bez ryzyka”
KW