Minął rok od czasu ogłoszenia przetargu na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej. We wrześniu wniesiono kolejne uwagi do inwestycji, które po przeanalizowaniu i skompletowaniu dokumentacji pozwolą rozpocząć kolejny, drugi etap przetargu.
Pierwotnie koncepcja programowa miała być gotowa na wiosnę 2016 roku i przebiegać w myśl formuły „projektuj i buduj”. Wtedy także gdański oddział GDDKiA miał zakwalifikować do przetargu firmy, które były zainteresowane wykonaniem Trasy Kaszubskiej.
Niestety konsorcja zostały zakwalifikowane dopiero w sierpniu tego roku, jednak zaproszeń do II etapu przetargu jeszcze nie dostały i nie wiadomo, kiedy dokładnie to nastąpi.
Bieżącej sprawie nie pomaga także fakt, że we wrześniu na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa z funkcji dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA odwołano Roberta Marszałka.
Rozbudowa obwodnicy z Trójmiasta do Lęborka znajduje się na 10 pozycji w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na latach 2015-2023. Póki co ministerialne fundusze przeznaczone na jej przedłużenie nie zostały obniżone.
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) pod koniec września wniosła kilka uwag dotyczących weryfikacji kosztów, częściowego przebiegu przekroju podłużnego S6 i zgodności przedstawionych rozwiązań z przepisami techniczno-budowlanymi. Po naniesieniu uwag i uzupełnieniu dokumentacji GDDKiA przystąpi do drugiego etapu przetargowego.
Według harmonogramu przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zaproszenia do kolejnego etapu będą rozsyłane w listopadzie. W tej części przetargowej wybrane firmy będą składały oferty cenowe tej inwestycji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w styczniu powinniśmy poznać oferty, a potencjalnego wykonawcę w lutym.
Wstępne kosztorysy szacują budowę Trasy Kaszubskiej na prawie 3 mld zł, z czego ok. 800 mln zł pochłoną odszkodowania za tereny zajęte pod drogę.
Projekt, budowa i pozwolenie na użytkowanie powinno się zakończyć w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy, nie wliczając okresów zimowych. Należy mieć nadzieję, że Trasą Kaszubską pojedziemy pod koniec roku 2020.
Planowany harmonogram prac i czynności związany z etapem przygotowania i realizacji Inwestycji aktualny na dzień 28.09.2016r (termin może ulec jeszcze zmianie):
• termin podpisania Umowy na wykonanie Koncepcji Programowej – 13.03.2015r.
• termin ogłoszenia przetargu w systemie „Projektuj i Buduj” – 30.09.2015r.
• termin spotkań informacyjnych – listopad, grudzień 2015r.
• termin wykonania Koncepcji Programowej – 04.2016r.
• termin odebrania Koncepcji Programowej – 07.2016r.
• planowany termin podpisania Umowy z Wykonawcą robót w systemie „Projektuj i Buduj” – 04.2017r.
• planowany termin wykonania Projektu Budowlanego – 02.2018r.
• planowany termin uzyskania Decyzji ZRID – 07.2018r.
• planowany termin rozpoczęcia ustalania wartości odszkodowań dla wywłaszczanych nieruchomości – 07.2018r.
• planowany termin rozpoczęcia robót – 07.2018r.
• planowany termin oddania do ruchu – 11.2020r.
Opracowanie na podstawie:
Trójmiasto.pl – Znowu oddala się budowa Trasy Kaszubskiej / Maciej Naskręt
trasakaszubska.pl
Wizualizacja Drogi Ekspresowej S6 na odcinku Szemud – Wielki Kack