Opóźnia się przygotowanie do budowy Trasy Kaszubskiej

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Minął rok od czasu ogłoszenia przetargu na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej. We wrześniu wniesiono kolejne uwagi do inwestycji, które po przeanalizowaniu i skompletowaniu dokumentacji pozwolą rozpocząć kolejny, drugi etap przetargu.

Pierwotnie koncepcja programowa miała być gotowa na wiosnę 2016 roku i przebiegać w myśl formuły „projektuj i buduj”. Wtedy także gdański oddział GDDKiA miał zakwalifikować do przetargu firmy, które były zainteresowane wykonaniem Trasy Kaszubskiej.

Niestety konsorcja zostały zakwalifikowane dopiero w sierpniu tego roku, jednak zaproszeń do II etapu przetargu jeszcze nie dostały i nie wiadomo, kiedy dokładnie to nastąpi.

Bieżącej sprawie nie pomaga także fakt, że we wrześniu na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa z funkcji dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA odwołano Roberta Marszałka.

Rozbudowa obwodnicy z Trójmiasta do Lęborka znajduje się na 10 pozycji w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na latach 2015-2023. Póki co ministerialne fundusze przeznaczone na jej przedłużenie nie zostały obniżone.

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) pod koniec września wniosła kilka uwag dotyczących weryfikacji kosztów, częściowego przebiegu przekroju podłużnego S6 i zgodności przedstawionych rozwiązań z przepisami techniczno-budowlanymi. Po naniesieniu uwag i uzupełnieniu dokumentacji GDDKiA przystąpi do drugiego etapu przetargowego.

Według harmonogramu przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zaproszenia do kolejnego etapu będą rozsyłane w listopadzie. W tej części przetargowej wybrane firmy będą składały oferty cenowe tej inwestycji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w styczniu powinniśmy poznać oferty, a potencjalnego wykonawcę w lutym.

Wstępne kosztorysy szacują budowę Trasy Kaszubskiej na prawie 3 mld zł, z czego ok. 800 mln zł pochłoną odszkodowania za tereny zajęte pod drogę.

Projekt, budowa i pozwolenie na użytkowanie powinno się zakończyć w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy, nie wliczając okresów zimowych. Należy mieć nadzieję, że Trasą Kaszubską pojedziemy pod koniec roku 2020.

Planowany harmonogram prac i czynności związany z etapem przygotowania i realizacji Inwestycji aktualny na dzień 28.09.2016r (termin może ulec jeszcze zmianie):
• termin podpisania Umowy na wykonanie Koncepcji Programowej – 13.03.2015r.
• termin ogłoszenia przetargu w systemie „Projektuj i Buduj” – 30.09.2015r.
• termin spotkań informacyjnych – listopad, grudzień 2015r.
• termin wykonania Koncepcji Programowej – 04.2016r.
• termin odebrania Koncepcji Programowej – 07.2016r.
• planowany termin podpisania Umowy z Wykonawcą robót w systemie „Projektuj i Buduj” – 04.2017r.
• planowany termin wykonania Projektu Budowlanego – 02.2018r.
• planowany termin uzyskania Decyzji ZRID – 07.2018r.
• planowany termin rozpoczęcia ustalania wartości odszkodowań dla wywłaszczanych nieruchomości – 07.2018r.
• planowany termin rozpoczęcia robót – 07.2018r.
• planowany termin oddania do ruchu – 11.2020r.

 

Opracowanie na podstawie:


Trójmiasto.pl – Znowu oddala się budowa Trasy Kaszubskiej / Maciej Naskręt

trasakaszubska.pl

 

Węzeł Chwaszczyno

 

Wizualizacja Drogi Ekspresowej S6 na odcinku Szemud – Wielki Kack

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × five =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.