Obwodnica metropolitalna: Spotkanie w Chwaszczynie

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oddział w Gdańsku zaprasza mieszkańców na spotkanie informacyjno konsultacyjne dotyczące przygotowania Studium korytarzowego budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na parametrach drogi ekspresowej 9 listopada 2010 o godzinie 18.00 w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Chwaszczynie, ul. Mickiewicza 16.


Informacje ogólne o projektowanej inwestycji:

Planowana obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Odcinek objęty analizą rozpoczyna się od strony północno-zachodniej w węźle „Chwaszczyno”, zaprojektowanym w ramach opracowania pn.: „Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe budowy drogi ekspresowej S6 odcinek Lębork (wraz z obwodnicą Lęborka) – Obwodnica Trójmiasta”. Koniec trasy podłączony zostanie od strony południowo – wschodniej do węzła zespolonego „Straszyn” na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta i Południowej Obwodnicy miasta Gdańska w km 0+000 trasy S7 poprzez węzeł typu koniczyna.

Prace studialne i projektowe nad obwodnicą zostały podjęte dzięki wykonanym analizom ruchowym, które wskazały na ciągle wzrastające natężenie ruchu na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta (droga ekspresowa S6). Prognozy ruchu dowodzą, że w dalszej perspektywie czasowej, nawet rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu dla każdego kierunku, będzie niewystarczająca, stąd koniecznością staje się rozpoczęcie prac studialnych i projektowych nad korytarzami istniejącej Obwodnicy Trójmiasta.

Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowany zostanie łącznik, na parametrach drogi klasy GP, mający początek na węźle drogowym zaplanowanym w ciągu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, spełniający funkcję obwodnicy miejscowości Żukowo w ciągu drogi krajowej nr 20.

Orientacyjny przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na tle sieci dróg krajowych województwa pomorskiego prezentuje mapa.

obwodnica-metropolitarna

Opis proponowanych wariantów

Wariant 1a (czerwony):

OMT rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6). Założono, że węzeł Chwaszczyno będzie węzłem zespolonym z uwagi na bliskie położenie punktów krzyżowania się OMT z drogą S6 i drogą wojewódzką 218 oraz na klasę drogi ekspresowej. Dalej trasa obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie w kierunku węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G). Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20 wg wariantu analizowanego w ubiegłych latach w opracowaniu pt. Wielokryterialna ocena przebiegu dróg krajowych DK7 i DK20, przy czym w rejonie miejscowości Miszewo trasa przebiega w pobliżu istnieją ej drogi krajowej nr 20 z uwagi na ochronę drzew w alei prawem chronionej na drodze powiatowej 1900G. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20). Dalej trasa przebiega przez gminę Kolbudy równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV, po północnej stronie miejscowości Lublewo i Przyjaźń. Na tym odcinku znajduje się planowany węzeł „Lublewo” dla powiązań z drogą nr 221. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” (obecnie w budowie) w gminie Pruszcz Gdański, który będzie wymagał przebudowy z węzła typu „trąbka” na inny kształt węzła np. typu „koniczyna”

Wariant 1b (łososiowy)

OMT rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej węźle Koleczkowo w gminie Szemud. Na dalszym odcinku przebiega po zachodniej stronie Chwaszczyna. Wariant ten wymaga nowego odcinka drogi lub przebudowy drogi nr 20 od węzła „Miszewo” do węzła „Chwaszczyno”. Na odcinku do węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G) przebiega jak w wariancie 1a. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” w gminie Pruszcz Gdański (obecnie w budowie)

Wariant 1c (różowy)

OMT rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej węźle Szemud w gminie Szemud. Na dalszym odcinku przebiega po zachodniej stronie Chwaszczyna. Wariant ten wymaga nowego odcinka drogi lub przebudowy drogi nr 20 od węzła „Miszewo” do węzła „Chwaszczyno”. Na odcinku do węzła „Miszewo” (z drogą nr 1090G) przebiega jak w wariancie 1a. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” w gminie Pruszcz Gdański (obecnie w budowie)

Wariant 2a (zielony)

OMT rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno i (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła Miszewo (z drogą nr 1090G). Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20 wg wariantu analizowanego w ubiegłych latach w opracowaniu pt. Wielokryterialna ocena przebiegu dróg krajowych DK7 i DK20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20) i przechodzi po wschodniej stronie miejscowości Lniska. Dalej trasa przebiega przez gminę Kolbudy równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV w kierunku GPZ w Leźnie. Na tym odcinku znajduje się planowany węzeł „Lublewo” dla powiązań z drogą nr 221. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” (obecnie w budowie) w gminie Pruszcz Gdański.

Wariant 2b (żółty)

OMT rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno i (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła Miszewo (z drogą nr 1090G). Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie prawie równolegle do istniejącej drogi nr 20 wg wariantu analizowanego w ubiegłych latach w opracowaniu pt. Wielokryterialna ocena przebiegu dróg krajowych DK7 i DK20. Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20) i przechodzi po zachodniej stronie miejscowości Lniska. Dalej trasa przebiega przez gminę Kolbudy równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV w kierunku GPZ w Leźnie. Na tym odcinku znajduje się planowany węzeł „Lublewo” dla powiązań z drogą nr 221. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” (obecnie w budowie) w gminie Pruszcz Gdański, który będzie wymagał przebudowy z węzła typu „trąbka” na inny kształt węzła np. typu „koniczyna”.

Wariant 3 (niebieski)

OMT rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła„ Rebiechowo” (z drogą nr 1090G) Przez pozostała część gminy Żukowo trasa przebiega po trasie równolegle do istniejącej linii kolejowej Gdynia-Kościerzyna-Maksymilianowo podobnie do dodatkowego wariantu analizowanego w ubiegłych latach w opracowaniu pt. Wielokryterialna ocena przebiegu dróg krajowych DK7 i DK20. OMT kończy się w węźle zespolonym „Straszyn” (obecnie w budowie) w gminie Pruszcz Gdański, który będzie wymagał przebudowy z węzła typu „trąbka” na inny kształt węzła np. typu „koniczyna”.

Wariant 4 (fioletowy)

OMT rozpoczyna się na Trasie Kaszubskiej w zespolonym węźle Chwaszczyno (z drogą nr 218 i S6) i obchodzi miejscowość Chwaszczyno po wschodniej stronie do węzła „Miszewo” . Następnie w węźle „Żukowo” łączy się z obwodnicą Żukowa (droga krajowa nr 20) Od obwodnicy Żukowa do Obwodnicy Trójmiasta Żukowa przebiega równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 7. dalej przebiega ObwodnicąTrójmiejską od węzła „ Karczemki: (obecnie w przebudowie) do węzła „Straszyn” (obecnie w budowie). Wariant ten wymaga zwiększenia liczby pasów (3 lub 4) na Obwodnicy Trójmiejskiej i rozbudowy trzypoziomowego węzła „Karczemki”.

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

16 − 2 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.