Obwodnica Metropolitalna: Konsultacje z projektantami

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

O projektach przebiegu obwodnicy metropolitalnej będą rozmawiać z mieszkańcami Żukowa projektanci podczas spotkania, organizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. Początek spotkania – godz. 18 w sali Szkoły Podstawowej im. Obrońców Wybrzeża w Żukowie. W poniedziałek o obwodnicy rozmawiali z mieszkańcami Kokoszek.
Projektanci przedstawią plany tej części obwodnicy, która ma ominąć centrum Żukowa. Od projektowanej drogi ekspresowej odchodzić będzie łącznik, stanowiący właściwą obwodnicę Żukowa.

 

– Myślę, że w sytuacji Żukowa z każdej obwodnicy powinniśmy się cieszyć – mówi Robert Marszałek, wicedyrektor GDDKiA w Gdańsku. – Przejazd przez oba ronda wydłuża się i to już nie tylko w godzinach szczytu, ale
także w godzinach, kiedy jeszcze niedawno można było swobodnie przejechać. Obwodnica odciąży ruch zwłaszcza z kierunku z Gdyni do Kościerzyny.

Projektanci zaplanowali cztery warianty przebiegu obwodnicy metropolii trójmiejskiej. Wszystkie położone są po wschodniej stronie drogi krajowej nr 20 z Gdyni do Kościerzyny.

– Gdybyśmy zlokalizowali obwodnicę po zachodniej stronie drogi krajowej nr 20, weszlibyśmy w kolizję z obszarami Natura 2000 oraz rezerwatem Jar Raduni – dopowiada Robert Marszałek. – Z tego też względu nie ma połączenia między planowaną obwodnicą a drogą wojewódzką nr 211 z Żukowa do Kartuz.

Do GDDKiA wpływają pierwsze wnioski po spotkaniach konsultacyjnych w Miszewie i Chwaszczynie. Jest i pierwszy protest, podpisany przez Mariusza Cieślewicza, który w imieniu mieszkańców Banina, Dąbrowy, Miszewka, Miszewa, Chwaszczyna, Tuchomia, Barniewic i Nowego Świata żąda odrzucenia proponowanych wariantów.

– Naprawdę na tym etapie nie możemy stwierdzić, którędy droga ostatecznie będzie przebiegać – podkreśla Robert Marszałek.

Z kolei obecnych na spotkaniu w Kokoszkach niepokoiły zarówno lokalizacja nowej trasy, jak i ewentualny hałas. Eksperci zaznaczali, że przedstawiane obecnie cztery opcje są ich zdaniem najlepsze. Wszystkie rozpoczynają się w węźle Chwaszczyno i kończą w Straszynie, ale różnią się przebiegiem, który jak na razie mieszkańcom Kokoszek nie odpowiada.

 

 

źródło:Dziennik Bałtycki

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + 5 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.