Komunikacja w zespole kluczem do sukcesu

Praca zespołowa jest konieczna już na etapie uczęszczania dzieci do przedszkola. To tam, zwykle po raz pierwszy, 3-latki uczą się współdziałania w grupie rówieśniczej. Początki bywają trudne, zwłaszcza jeśli dzieci nigdy wcześniej nie miały stałej styczności z innymi maluchami, w tym samym lub podobnym wieku. Wyrobienie jednak u nich umiejętności współpracy będzie niewątpliwie procentowało w przyszłości.

Przyda się to na etapie szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły średniej i studiów, a nawet w trakcie pracy zawodowej. Przeglądając oferty pracy w wielu branżach można spotkać się z wymogiem pracodawcy określanym jako umiejętność pracy w zespole. Jeśli dana osoba jest egocentrykiem, skupionym na sobie, nawet jeśli będzie wybitnym specjalistą w danej dziecinie, nie będzie w stanie efektywnie współpracować z innymi osobami w firmie, tworzącymi zespół projektowy. Współpracy można się na szczęście nauczyć, między innymi na specjalistycznych szkoleniach organizowanych przez szkoły prywatne kierujące swoją ofertę do sfery biznesu.

Szkolenia pokonują bariery w komunikacji

Często w zespołach pracowniczych pojawiają się zgrzyty, zwłaszcza wtedy, gdy firma zatrudnia nowych pracowników, którzy nie zdążyli się jeszcze wdrożyć do ekipy pracowniczej. Pracownicy przedsiębiorstw i organizacji mogą zdobywać nowe, cenne w pracy zawodowej umiejętności w zakresie skutecznego pokonywania barier komunikacyjnych. Co ciekawe, często problemy w zespole wynikają właśnie z braku lub niewłaściwie prowadzonej komunikacji międzyludzkiej. Współpracownicy nie rozmawiają ze sobą, nie dyskutują o poszczególnych etapach realizacji wspólnego projektu, choć krótka rozmowa mogłaby rozwiązać wiele poważnych problemów, które rzutują na sposób i termin wykonania zleconych pracownikom zadań. Szkolenia uczą efektywnego formułowania komunikatów i dobierania odpowiednich treści i rodzajów pod kątem określonych sytuacji, z jakimi możemy mieć do czynienia w wykonywaniu pracy zawodowej w większym zespole pracowniczym. Jak możemy przeczytać na http://www.szkolenia-semper.pl/ „(…)zaletą szkoleń otwartych jest fakt, iż spotykają się na nich przedstawiciele różnych instytucji i przedsiębiorstw. Umożliwia to uczestnikom wymianę doświadczeń, poglądów, pozwala na weryfikację swojej wiedzy i umiejętności na tle pracowników z innych firm.”

 

Szkolenia teoretyczne i praktyczne

Bardzo istotne jest, aby na szkoleniach biznesowych dotyczących komunikacji międzyludzkiej przekazywać kursantom nie tylko wiedzę teoretyczną o modelach efektywnej komunikacji i jej typach czy strategii budowania relacji międzyludzkich, ale również umiejętności praktyczne. Nauczyciele powinni dzielić grupę uczniów na zespoły i aranżować sytuacje, jakie mogą zdarzyć się w rzeczywistości. Należy wypracować modele postępowania i wypracowywania kompromisów w konfliktach, jakie zachodzą w zespołach.{jcomments off}

 

 

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.