Jak założyć biuro podróży

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Organizowanie wycieczek, podróżowanie po całym niemal świecie, a do tego zarabianie na własnej pasji, to marzenie wielu. Jednak założenie nawet niewielkiego biura podróży wbrew pozorom nie jest takie proste.

 

Wydawałoby się, że niemal każdy, kto dysponuje odpowiednim kapitałem może stać się właścicielem biura podróży. Nic bardziej mylnego. Co prawda od kilku lat obowiązuje ustawa, która znacznie ułatwiła działalność na rynku turystycznym, jednak wciąż trzeba spełnić wiele wymogów, by móc działać w tej branży.

Wymagania

Niezbędna będzie własna działalność gospodarza. Poza tym konieczne będzie zezwolenie do prowadzenia działalności w branży turystycznej. Wydaje je Urząd Wojewódzki. Dopiero w z takim zezwoleniem można uzyskać wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, które z kolei można uzyskać w urzędzie marszałkowskim. Jednak zanim w urzędzie wojewódzkim wydadzą zgodę, trzeba uzyskać gwarancje bankowe lub z towarzystwa ubezpieczeniowego. Dzięki nim będzie można sprowadzić turystów, w przypadku, gdyby biuro zbankrutowało lub miało poważne problemy finansowe. Wysokość gwarancji co roku określa rozporządzenia ministra finansów.

Touroperatorzy, którzy prowadzą działalność tylko na terenie Polski mogą zamiast gwarancji przyjmować wpłaty od klientów wyłącznie na rachunek powierniczy. Ma to zagwarantować ich zwrot w przypadku, gdy wycieczki nie będą mogły być zrealizowane.

 

Trudna działalność

Osoby działające na rynku turystycznym nie muszą już mieć kierunkowego wykształcenia. Oczywiście bez dobrej znajomości branży i specyfiki rządzącej rynkiem turystycznym trudno będzie odnieść sukces.

Konieczne będzie biuro, w którym klienci będą mogli zakupić wycieczki. Powinno się znajdować w dobrym punkcie, najlepiej w centrum miasta. Dodatkowym atutem będzie parking. Wyposażenie biura nie musi być bardzo kosztowne. Wystarczą biurka, regały oraz stojaki na foldery. Przy każdym stanowisku trzeba zarezerwować przynajmniej dwa miejsca dla klientów z możliwością dostawienia kolejnych krzeseł, ponieważ wycieczki wykupują najczęściej co najmniej dwie osoby, a bywa, że wyboru dokonuje cała rodzina. Dla małych dzieci można przygotować niewielki kącik do zabawy. Wystarczy stolik, małe krzesełka i kredki do rysowania. Pozwoli to rodzicom w spokoju wybrać ofertę.

Oczywiście niezbędny będzie sprzęt biurowy – komputery i laptopy, a także kserokopiarka na której można skopiować najważniejsze dokumenty. „Do niewielkich biur zamiast kupować nową kserokopiarkę, można ją wydzierżawić lub kupić używaną. To znacznie obniży koszty, przy zakładaniu działalności gospodarczej.” – doradzają na stronie http://www.wroclawksero.pl/

Poza podstawowym wyposażeniem przyda się także dekoracja biura. Najlepiej, by wprowadzała klientów w urlopowy nastrój. Nie muszą być to kosztowne aranżacje wykonane przez architektów wnętrz. Czasem wystarczy powiesić łanie oprawione zdjęcia z miejsc popularnych kierunków podróży. Można się także zdecydować na dwa, góra trzy plakaty. Ważne, by nie popaść w przesadę. Ciekawym akcentem może być powieszony w rogu pomieszczenia hamak lub zadbana, żywa palma.{jcomments off}

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eight + fifteen =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.