Na spotkaniu mieszkańców Chwaszczyna, które odbyło się w dniu 1 lutego 2017r. Burmistrz Gminy Żukowo przedłożył wykaz inwestycji Gminy Żukowo w miejscowości Chwaszczyno w 2016 r. oraz inwestycje planowane w 2017 r.
Budżet Gminy Żukowo w 2016 r. wyniósł po stronie wydatków ok 146,2 mln zł, z tego przeznaczono na inwestycje gminne ok 20,8 mln zł.
Na miejscowość Chwaszczyno wyasygnowano w 2016 r., łącznie 1,7 mln zł na inwestycje, prace budowlane, remontowe/projektowe.
Gmina Żukowo dodatkowo przekazała w 2016 r., w ramach funduszu sołeckiego do zadysponowania przez mieszkańców miejscowości Chwaszczyno – 151 329 zł.
Poniżej wyszczególniono inwestycje/remonty/roboty budowlane/prace projektowe, które zostały wykonane w 2016 r w miejscowości Chwaszczyno:
1. Wykonanie nawierzchni asfaltowych na ulicy Nałkowskiej (dł. 141 mb i szer. 5 mb) i Żeromskiego (dł. 163,60 mb i szer. 5,5 mb) – koszt inwestycji 211 894 zł
2. Dostawa i montaż urządzeń (dodatkowo wykonanie ogrodzenia modułowego wraz z bramą i dwiema furtkami, ławkami, śmietnikami i tablicą regulaminową) na plac zabaw na terenie działki 100/4 przy ul. Polna/Dąbrówki – koszt inwestycji 43 947 zł
3. Wykonanie sieci wodociągowej w ul. Krasickiego o dł. 314 mb – koszt inwestycji 34 335 zł
4. Dostawa i montaż urządzeń zabawowych i koszy gabionowych na terenie rekreacyjnym dz. nr 815/2 przy ul. Gdyńskiej – 20 528 zł
5. Zamontowano progi zwalniające na następujących drogach – koszt inwestycji 23 993 zł :
– ul. Szafirowa
– ul. Kaszubska Droga
– ul. Sobiesława I
– ul. Rewerenda
– ul. Derdowskiego
– ul. Mickiewicza
– ul. Wąska
6. Dokumentacja dla zadania pod nazwą „Budowa węzła integracyjnego w Rębiechowie wraz z otoczeniem dla Pomorskiej kolei Metropolitalnej”. W roku 2016 poniesiono wydatki w wysokości 65 000 zł.
7. Wycinka drzew, samosiewek i gałęzi drzew – koszt 13 527 zł
8. Remont i czyszczenie wiat przystankowych – koszt 12 211 zł
9. Bieżące utrzymanie dróg na terenie sołectwa w tym remonty, sprzątanie, oznakowanie, równanie i profilowanie – koszt 272 469 zł:
10. Wykonanie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Węglowej-Oliwskiej – koszt 3 019 zł
11. Remont dwóch studni chłonnych w działce drogowej nr 213 – koszt 11 834 zł
12. Likwidacja dzikich wysypisk śmieci na terenie sołectwa – koszt 10 840 zł
13. Wywóz nieczystości płynnych ze studni chłonnych – koszt 51 740 zł
14. Konserwacja, oczyszczenie rurociągu deszczowego w ul. Sambora I – koszt 2 570 zł
15. Remont studni rewizyjnej na kolektorze deszczowym zlokalizowanym w ulicy Wiejskiej – koszt 2 936 zł
16. Montaż ławek i koszy śmietnikowych na terenie sołectwa – koszt 1 092 zł
17. Remont kraty na studni burzowej ul. Mickiewicza – koszt 749 zł
18. Wykonanie dwóch odwiertów geologicznych w lokalizacjach: ul. Kaszubska Droga dz. 847, ul. Starochwaszczyńska dz. 213, w celu spr. warunków gruntowych dla lokalizacji studni chłonnych – koszt 738 zł
19. Czyszczenie kostki brukowej z zarośniętej trawy, teren obelisku – koszt 206 zł
20. Wykonanie aktualizacji kosztorysu inwestorskiego oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych wykonanych w ramach projektu budowy oraz przebudowy sieci kanalizacji deszczowej ul. Sambora I – koszt 540 zł
21. Uzyskanie decyzji środowiskowej oraz sporządzenia wniosku o wydanie celu publicznego na zadanie związane z wykonaniem kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Rewerenda – koszt 1 273 zł
21. Przełożenie 120 szt. płyt Yomb na ul. Sobiesława I – koszt 12 959 zł
23. Utwardzenia dróg płytami Yomb:
ul. Kawelska – 501 szt. (w tym 398 szt. darowizna) – koszt 35 371 zł
ul. Spokojna – 716 szt., (w tym 616 szt. darowizna) – koszt 50 550 zł
ul. Sobiesława I – 600 szt. – koszt 36 293 zł
ul. Polna – 200 szt. – koszt 14 120 zł
ul. Kuppera – 345 szt., (w tym 45 szt. Darowizna) – koszt 24 357 zł
ul. Wąska – 550 szt. – koszt 38 831 zł
ul. ul. Kaszubska Droga – 500 szt. – koszt 35 301 zł
ul. Szafirowa – 900 szt., (w tym 600 szt. Darowizna) – koszt 66 110 zł
ul. Rewerenda – 540 szt. – koszt 38 125 zł
Łącznie ułożono 4 852 szt. płyt za ponad 339 tys. zł (zakup + ułożenie + darowizny)
24. Kruszywo łamane wbudowane w ulicach (tłuczeń, gruzobeton):
ul. Akacjowa – 72 tony
ul. Abrahama – 36 ton
ul. Gałczyńskiego – 56 ton
ul. Kaszubska Droga – 72 tony
ul. Kawelska – 1 tona
ul. Leśna – 100 ton
ul. Mickiewicza – 40 ton
ul. Ogrodowa – 16 ton
ul. Podleśna – 18 ton
ul. Przemysława – 60 ton
ul. Rewerenda – 98 ton
ul. Sambora – 78 ton
ul. Sobiesłąwa I – 42 tony
ul. Swiętobora -18 ton
ul. Tuchomska – 162 tony
ul. Tuwima – 90 ton
ul. Żeromskiego – 25 ton
Razem 984 tony – koszt całości zadania 70 273 zł
24. Zadania z zakresu oświetlenia drogowego:
ul. Kaszubska Droga – koszt 14 535 zł
ul. Sobiesłąwa I – koszt 14 535 zł
ul. Rewerenda – koszt 13 920 zł
ul. Leśmiana – koszt 13 920 zł
ul. Tuchomska – koszt 17 938 zł
ul. Kuppera – koszt 13 505 zł
ul. Norwida – koszt 11 832 zł
ul. Prusa – 1 783 zł
– projekt oświetlenia ul. Leśnej – 6 500 zł, w tym fundusz sołecki 4 000 zł
25. Zakupiono grunty prywatne dla realizacji infrastruktury:
– dz 572 – 6 500 zł
– ul. Szafirowa i boczne (decyzja ZRID) – 815 512 zł
26. Zaplanowane inwestycje, które mają być wykonane w 2017 r:
– Budowa ulicy Mickiewicza na odcinku 500 mb wraz z budową kanalizacji deszczowej i modernizacją sieci wodociągowej. Została podpisana umowa z wykonawcą na kwotę 1 050 000 zł oraz insp. nadz. inwestorskiego na kwotę 18 450 zł. Wykonanie prac planuje się do końca maja 2017r. Ponadto zostaną poniesione koszty związane z wykonaniem małej architektury na wykonanej ulicy.
– Budowa ulicy Sienkiewicza – planuje się wykonać całą ulicę (odcinek ok. 350 mb) wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej. Planowane wykonanie robót budowlanych w drugiej połowie roku.
– Modernizacja ulicy Tuchomskiej – na odcinku ok 200 mb (szerokość 5,5 mb).
– Rozbudowa świetlicy przy OSP Chwaszczyno – rozpoczęła się procedura przetargowa związana z wyłonieniem wykonawcy robót budowlanych, planowany termin wykonania zadania do końca listopada 2017r. W budżecie zabezpieczono na ten cel kwotę 2 681 374,11 zł
– Rozpoczęcie zadania pod nazwą „Budowa węzła integracyjnego w Rębiechowie wraz z otoczeniem dla Pomorskiej kolei Metropolitalnej” – koszt projektu to 615 000 zł. W ramach tego węzła zostanie wykonane połączenie PKM w Rębiechowie z ulicą Mickiewicza w Chwaszczynie.
– Termomodernizacja budynku szkoły podstawowej – planuje się wydatek na poziomie ok. 700 000 zł
– Opracowywany jest wniosek o uzyskanie dofinansowania ze środków UE na budowę kanalizacji sanitarnej w rejonie ulicy Żeromskiego, Asnyka, Jana Pawła II, budowę sieci wodociągowej w rejonie ulicy Polnej oraz stacji podnoszenia ciśnienia wody na ujęciu wody w Chwaszczynie. Złożenie wniosku do końca lutego 2017 r.
Ponadto planuje się kontynuację dotychczasowej polityki utwardzania głównych ciągów komunikacyjnych. Rozdział płyt na poszczególne ulice nastąpi w miesiącu kwietniu, po zakończeniu akcji zima i podliczeniu zaoszczędzonych z niej pieniędzy oraz weryfikacji z przeznaczonymi na ten cel środkami z funduszu sołeckiego.
PODSUMOWANIE WYDATKÓW NA TERENIE MIEJSOWOŚCI CHWASZCZYNO
1) inwestycje/prace budowlane i remontowe – ok. 696 500 zł
2) kruszywo łamane wbudowane w ulicach (tłuczeń, gruzobeton) – ok. 70 273 zł
3) zakup i ułożenie 4 852 szt. płyt yomb – ok. 339 000 zł
4) wykonanie prac projektowych – ok. 66 200 zł
5) na zakup gruntów pod infrastrukturę – ok. 822 000 zł
ŁĄCZNIE WYASYGNOWANO Z BUDŻETU GMINY ŻUKOWO
NA TEREN MIEJSCOWOŚCI CHWASZCZYNO
BLISKO 2 000 000 ZŁOTYCH
źródło: radasolecka.pl