W czwartek w Sejmie wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit poinformował, że rozpoczęły się prace nad koncepcją nowej drogi krajowej łączącej Gdynię z Władysławowem. Czy to oznacza, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta i Trasy Kaszubskiej jest zagrożona?
– Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej. Mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa – zapowiedział w czwartek w Sejmie wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.
Korki na Półwysep Helski
Zdaniem ministra Szmita droga pomoże uporać się z ogromnymi korkami, jakie tworzą się w okresie letnim w drodze na Półwysep Helski.
Minister zaznaczył, że droga S6, która przechodzi przez Rumię, Redę i biegnie dalej do Władysławowa, jest wiecznie zablokowana, a w okresie letnim wręcz nieprzejezdna. Niedługo będzie można zapoznać się z konkretnymi rozwiązaniami dot. tej kwestii.
S6 w późniejszym terminie
Budowa tej drogi wiodącej ze Szczecina do Trójmiasta na odcinku od Sianowa przez Słupsk i Lębork do Trójmiasta i A1 miała się rozpocząć w 2018 r. Na niektóre odcinki zostały już ogłoszone przetargi. W ubiegłym roku Kazimierz Smoliński – wiceminister infrastruktury i budownictwa – stwierdził, że trasa ta powstanie, ale trochę później, raczej po 2020 roku.
W czwartek wiceminister Szmit odniósł się do tych słów i stwierdził, że na realizację S6 może zabraknąć środków w Krajowym Funduszu Drogowym, który jest właśnie ustalany.
Szmit poinformował, że wartość prac na odcinku S6 od Gdańska do Koszalina, wraz z Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta, została wyszacowana na 7,7 mld zł.
OMT bardzo potrzebna, ale…
Wiceminister Szmit powiedział, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta jest uzasadniona. – Głęboko się zastanawialiśmy, czy nie zdecydować, by jednak tego drugiego etapu przetargu nie ogłaszać, ale niestety, okazało się, że została tam podważona decyzja środowiskowa i dzisiaj jej nie ma – wyjaśnił Szmit.
Dodał, że finansowanie tej trasy będzie pozabudżetowe, tj. OMT nie jest zgłoszona do Krajowego Funduszu Drogowego. – Zgłosiliśmy do Ministerstwa Rozwoju i czekamy na jego opinię w tej sprawie. Gdyby opinia była pozytywna, to by pozwalało nam szybciej przystąpić do realizacji inwestycji.
Czytaj także:
• TRASA KASZUBSKA KOLEJNY RAZ WSTRZYMANA
• 5 PODMIOTÓW ZASKARŻYŁO DECYZJĘ ŚRODOWISKOWĄ W SPRAWIE BUDOWY OMT
fot. tytułowe: metropolitalne.info