Droga Gdynia-Władysławowo zamiast OMT i Trasy Kaszubskiej?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

W czwartek w Sejmie wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit poinformował, że rozpoczęły się prace nad koncepcją nowej drogi krajowej łączącej Gdynię z Władysławowem. Czy to oznacza, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta i Trasy Kaszubskiej jest zagrożona?

– Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej. Mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa – zapowiedział w czwartek w Sejmie wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.

Korki na Półwysep Helski

Zdaniem ministra Szmita droga pomoże uporać się z ogromnymi korkami, jakie tworzą się w okresie letnim w drodze na Półwysep Helski.

Minister zaznaczył, że droga S6, która przechodzi przez Rumię, Redę i biegnie dalej do Władysławowa, jest wiecznie zablokowana, a w okresie letnim wręcz nieprzejezdna. Niedługo będzie można zapoznać się z konkretnymi rozwiązaniami dot. tej kwestii.

S6 w późniejszym terminie

Budowa tej drogi wiodącej ze Szczecina do Trójmiasta na odcinku od Sianowa przez Słupsk i Lębork do Trójmiasta i A1 miała się rozpocząć w 2018 r. Na niektóre odcinki zostały już ogłoszone przetargi. W ubiegłym roku Kazimierz Smoliński – wiceminister infrastruktury i budownictwa – stwierdził, że trasa ta powstanie, ale trochę później, raczej po 2020 roku.

W czwartek wiceminister Szmit odniósł się do tych słów i stwierdził, że na realizację S6 może zabraknąć środków w Krajowym Funduszu Drogowym, który jest właśnie ustalany.

Szmit poinformował, że wartość prac na odcinku S6 od Gdańska do Koszalina, wraz z Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta, została wyszacowana na 7,7 mld zł.

OMT bardzo potrzebna, ale…

Wiceminister Szmit powiedział, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta jest uzasadniona. – Głęboko się zastanawialiśmy, czy nie zdecydować, by jednak tego drugiego etapu przetargu nie ogłaszać, ale niestety, okazało się, że została tam podważona decyzja środowiskowa i dzisiaj jej nie ma – wyjaśnił Szmit.

Dodał, że finansowanie tej trasy będzie pozabudżetowe, tj. OMT nie jest zgłoszona do Krajowego Funduszu Drogowego. – Zgłosiliśmy do Ministerstwa Rozwoju i czekamy na jego opinię w tej sprawie. Gdyby opinia była pozytywna, to by pozwalało nam szybciej przystąpić do realizacji inwestycji.

 

Czytaj także:
• TRASA KASZUBSKA KOLEJNY RAZ WSTRZYMANA
• 5 PODMIOTÓW ZASKARŻYŁO DECYZJĘ ŚRODOWISKOWĄ W SPRAWIE BUDOWY OMT

 

fot. tytułowe: metropolitalne.info

 

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 + 3 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.