ABC prowadzenia sklepu internetowego

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Jeszcze kilkanaście lat temu, sklepy internetowe stanowiły na polskim rynku prawdziwą rzadkość. Klienci nie tylko preferowali tradycyjne sklepy (oraz sposób wyboru i namacalnej oceny towaru), ale również nie ufali płatnościom internetowym.

Popularność sklepów internetowych wzrosła drastycznie w ostatnich latach, głównie za sprawą nowoczesnych technologii informatycznych oraz rozpowszechnieniem dostępu do internetu.

Klienci dostrzegają zalety sprzedaży internetowej

Co przekonało klientów do sklepów internetowych? Poza wygodą usługi oraz przyzwyczajeniem się do cyfrowej rzeczywistości, Polacy doceniają wygodną nawigację, jaką charakteryzują się internetowe witryny. Możliwość filtrowania produktów oraz zaawansowane opcje wyszukiwania skracają czas zakupów i pozwalają zindywidualizować cały proces zakupu. Nie bez znaczenia jest również intuicyjność oraz layout serwisów, a także bezpieczeństwo, jakie gwarantują odpowiednie certyfikaty.

Poważne sklepy internetowe oferują możliwość zwrotu towaru (na koszt sprzedawcy), jeśli nie jest on zgodny z opisem lub z innego powodu nie odpowiada kupującemu.

Garść porad

Dawniej, prowadzenie sklepu internetowego było dla sprzedawców opcją dodatkową – dziś trzeba go mieć by nie zostać w tyle za konkurencją. Aby osiągnąć sukces, trzeba jednak przestrzegać pewnych zasad – pozwolą nam one zbudować nie tylko silną markę, ale również dobre i trwałe relacje z klientami. W niniejszym artykule zgromadziliśmy kilka najbardziej użytecznych porad.

Uczciwość

Zgodne z prawdą opisy produktów i przejrzysta polityka cenowa. Wielu sprzedawców reklamuje swoje towary jako „najlepsze”, co oczywiście jest jedynie zabiegiem marketingowym. Nie trzeba opisywać wad i zalet produktu, ale szczerość z pewnością pozwoli Wam zdobyć zaufanie klientów. Istnieje wiele programów znacznie usprawniających handel detaliczny. Jednym z nich jest: http://finka.pl/baza-wiedzy/program-do-prowadzenia-sklepu/, charakteryzujący się intuicyjnością oraz funkcjonalnością.

Dobra relacja z klientem

Zamiast skupiać się wyłącznie na zyskach, zadbajmy o dobre relacje z kupującymi. W razie wpadki – przeprośmy, wadliwy towar szybko wymieńmy, a nieprzyjemne sytuacje wynagradzajmy bonusami (np. w postaci rabatów). Klient, który poczuje się serdecznie i indywidualnie potraktowany, z pewnością do nas wróci i jeszcze opowie o naszym sklepie swoim znajomym.

Widoczność w internecie

Reklama dźwignią handlu. Korzystając z zabiegów pozycjonowania stron, będziemy w stanie szybciej dotrzeć do większej rzeszy potencjalnych klientów. Szczegółowe i unikalne opisy produktów, wzbogacanie podstron o multimedia (grafiki, zdjęcia, filmy) oraz optymalizacja serwisu pod kątem technicznym, z pewnością poprawią pozycję naszego sklepu w wyszukiwarce internetowej.

Szybka dostawa

Sprawny system dostaw zależy nie tylko o d nas, ale również od firmy kurierskiej, z którą współpracujemy. Na bieżąco informujmy klientów o stanie realizacji oraz terminach dostaw.

Aby lepiej poznać zasady rządzące światem finansów, skorzystaj z wiedzy: http://finka.pl/

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

twelve + 7 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.