Trojmiasto.pl: OMT: GDDKiA rekomenduje trzy warianty przebiegu trasy

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

{module do-reklamy-intertekst|none}

 

 

 

 

GDDKiA zarekomendowała trzy warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Pod dużym znakiem zapytania stoi za to budowa Obwodnicy Żukowa.

 

 

W połowie kwietnia Departament Przygotowania Inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie wskazał optymalne warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

 

Co oznacza to dla mieszkańców m.in. gminy Żukowo i Kolbudy? – Nie będą analizowane już żadne dotychczasowe warianty. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe [ma być ono gotowe latem tego roku- przyp. red.] będzie opierało się wyłącznie na wskazanych przez nas wariantach – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

 

Najlepszy wariant przebiegu obwodnicy, to według drogowców ten, który wiódłby od Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie, przez Węzeł Miszewo, po wschodniej stronie Żukowa z ominięciem od południa miejscowości Lublewo. Na mapie został on oznaczony kolorem czerwonym. Trasa wg takiego planu łączyłaby się z budowaną aktualnie Południową Obwodnicą Gdańska.

 

GDDKiA popiera również wariant piąty (bordowy), czyli przebiegający pomiędzy Chwaszczynem, a Południową Obwodnicą Gdańska po zachodniej stronie Żukowa i ominięciem Lublewa od północy. Uznanie zyskał też wariant jasno-zielony (IIb). Jednak przebiega on niemal taką samą trasą, jak droga wg wariantu piątego.

 

Jakich wariantów drogowcy nie poparli? Budowy drogi ekspresowej przez Rębiechowo. Zatem Obwodnica Metropolitalna nie będzie przecinała linii Kolej Metropolitalnej w Barniewicach. Poza tym szans nie ma też budowa drogi, która wiodła niemal równolegle do najkorzystniejszego wariantu (czerwonego).

 

Są też małe szanse na budowę Obwodnicy Żukowa. Departament Przygotowania Inwestycji zaleca rozważenie możliwości rezygnacji z węzła na połączeniu drogi relacji Gdynia-Kościerzyna z drogą wojewódzką pomiędzy Kartuzami a Żukowem w wariancie V (bordowym). Brak węzła dla kierowców oznacza, że jadąc z Kartuz do Żukowa, nie będą mogli wjechać na Obwodnicę Metropolitalną i tym samym ominąć wiecznie zakorkowane rondo w Żukowie.

 

W czym tkwi problem? Zaprojektowanie węzła „Glincz” pomiędzy drogami z Żukowa do Kartuz i Kościerzyny wiąże się z większymi kosztami ze względu na budowę prawie kilometrowej estakady pomiędzy wspomnianymi drogami. Dlatego drogowcy zalecają – na dalszym etapie prac projektowych – przedstawić wariant bez połączenia z drogą wojewódzką.

 

Mieszkańcy gminy Żukowo i Kolbudy będą mogli jeszcze raz skonsultować z drogowcami i projektantami przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. – W okolicach czerwca i lipca tego roku planujemy spotkania. Będą one dotyczyć Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego – mówi Michalski.

źródło:trojmiasto.pl, metropolitalna.pl

 

Rekomendowane warianty

 

 

{module reklama-artykul-n|none}

{module do-reklamy-intertekst-2|none}

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seventeen − 9 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.