Rząd podjął decyzję o budowie Trasy Kaszubskiej. Do 2022 roku powstaną dwa z czterech zaplanowanych odcinków (w tym węzeł w Chwaszczynie) o długości ok. 42 km, które połączą Gdynię z Bożympolem.
Decyzja o finansowaniu dwóch etapów Trasy Kaszubskiej zapadła w starostwie powiatowym w Wejherowie.
– Poleciłem uruchomienie drugiego etapu dla dwóch z czterech zadań. Inwestycja odciąży istniejącą drogę krajową w tzw. małym trójmieście kaszubskim – zapowiedział Jerzy Szmit, zastępca ministra infrastruktury i budownictwa.
Od sierpnia 2016 roku trwa przetarg na budowę 4 etapów Trasy Kaszubskiej. Decyzją rządu zostaną zbudowane odcinki: Gdynia Wielki Kack (z węzłem w Chwaszczynie) – Szemud oraz Szemud – Luzino. W piątek zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie trasy. Wykonawców poznamy najprawdopodobniej jesienią tego roku.
– Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to za dwa lata ruszy budowa, a za cztery pojedziemy Trasą Kaszubską – powiedział mediom Radosław Kantak, szef gdańskiego oddziału GDDKiA.
Pozostałe dwa etapy (Luzino – Łęczyce i Łęczyce – Lębork) zostaną unieważnione. Ministerialni urzędnicy ogłoszą dodatkowy przetarg w trybie „projektuj i buduj”, aby przedłużyć S6 do Bożegopola.
– Teraz nie mamy pieniędzy w budżecie, by móc wybudować całą Trasę Kaszubską. Pozostaje jedna ona w naszych planach – zapewnia minister Szmit.
Łącznie powstanie ok. 42 km trasy. Do Lęborka zabraknie 32 km.
– Oczywiście trzeba będzie wybudować drogę S6 do Słupska i Koszalina, ale do tego tematu wrócimy za 3-4 lata – dodał wiceminister Jerzy Szmit.
Czytaj także:
Wizualizacja Trasy Kaszubskiej w Chwaszczynie
Opracowanie na podstawie:
– trójmiasto.pl / Maciej Naskręt
– radiogdansk.pl / Piotr Lessnau