Obwodnica Metropolitalna: Zakończenie analizy wniosków i protestów mieszkańców.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

 

Tak jak już wcześniej pisaliśmy wszystkie warianty przebiegu obwodnicy metropolitalnej przecinają Chwaszczyno. Kolejne rozmowy z gminą Żukowo i m.in. gminą Kolbudy spowodowały  częściowe zmiany korytarzy OMT ale dla mieszkańców Chwaszczyna raczej mało satysfakcjonujące.

 

 

 

 

 

 

 

 

Po przeanalizowaniu wszystkich wniosków, które wpłynęły do GDDKiA do dnia 15 grudnia 2010 roku  (po tym terminie napływające protesty nie były już rozpatrywane) biuro projektowe w uzgodnieniu z Inwestorem wprowadziło następujące zmiany projektowe do opracowania Studium Korytarzowego:

 

  • Zaprojektowany został dodatkowy wariant WIA_1 (wariant pomarańczowy) uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy sformułowane na spotkaniu w Urzędzie Gminy 26.11.2010. Wariant zakłada obejście msc. Lublewo po stronie południowej a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.
  • Zaprojektowany został dodatkowy wariant WIA_2 – obejście wsi Widlino po stronie północnej. Wariant uwzględnia postulaty mieszańców wsi Widlino, Mankocin
  • Zaprojektowany został dodatkowy wariant V (tzw. wariant zachodni) uwzględniający znaczną ilość postulatów mieszkańców Gminy Żukowo.
  • Wariant V przechodzi po stronie zachodniej miasta Żukowa, wykorzystuje wolne tereny od zabudowy, zakłada podłączenie poprzez węzeł zespolony drogi wojewódzkiej nr 211 oraz powiązanie z drogą krajową nr 7 poprzez łącznik i węzeł typu „Trąbka”.
  • Dokonano korekty wariantu IIA w msc. Pępowo w celu oddalenia od istniejącej zabudowy mieszkaniowej,
  • Zmieniona została lokalizacja węzła Żukowo w wariancie WIA w celu lepszego wpasowania się w tereny wolne od zabudowy mieszkaniowej oraz tereny wolne od miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Żukowo.
  • Dokonano korekty wariantów Obwodnicy Żukowa w wariantach WIA,WIIB oraz WIII uwzględniając postulaty m.in. mieszkańców wsi Glincz. Wymienione warianty Obwodnicy Żukowa zaprojektowano również tak aby była możliwa dobudowa łącznika od drogi wojewódzkiej nr 211 do drogi krajowej nr 20 przez Zarządcę Dróg Wojewódzkich. Węzły drogowe na OŻ w msc. Glincz będą uwzględniały możliwość rozbudowy.

 


{module reklama-artykul-n|none}


 

O przedstawionym bordowym V wariancie wypowiadał się już Burmistrz Żukowa Jerzy Żurawicz podczas spotkania w remizie w Chwaszczynie. Jego wypowiedź można obejrzeć na naszej stronie: Materiał wideo: Obwodnica metropolitalna przez Chwaszczyno

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 + 11 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.