Burmistrz Gminy Żukowo informuje, że corocznie przyjmowane są wnioski właścicieli prywatnych nieruchomości, zlokalizowanych na terenie Gminy Żukowo, o udzielenie dotacji na następujące inwestycje związane z ochroną środowiska:
1. wymianę pokryć dachowych i elewacji wykonanych z materiałów zawierających azbest,
2. modernizację wysokoemisyjnych źródeł ciepła w budynkach/lokalach mieszkalnych, polegającą na zastąpieniu kotłów opalanych węglem lub koksem, kotłami opalanymi gazem, olejem opałowym, biomasą lub źródłami wykorzystującymi energię odnawialną (pompy ciepła, kolektory słoneczne).
W przypadku usuwania materiałów zawierających azbest, dotacji nie podlegają koszty związane z zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego. Dla zadań związanych z modernizacją źródeł ogrzewania, dotacja nie obejmuje wykonania instalacji grzewczej w nowo wybudowanych budynkach/lokalach mieszkalnych, wykonania przyłączy do linii gazowych, montażu kominków ani modernizacji źródeł niskoemisyjnych.
Wnioseko udzielenie dotacji na inwestycje, o których mowa, należy złożyć w roku poprzedzającym planowane zadanie. Dotacje nie dotyczą zadań rozpoczętych ani zakończonych, co oznacza, że do czasu podpisania umowy pomiędzy właścicielem nieruchomości i Burmistrzem Gminy w Żukowie, nie można demontować pokrycia azbestowego ani pieca, który podlegać będzie modernizacji.
Informacje o procedurze ubiegania się o dotację, w tym formularz wniosku, dostępny jest w Zespole Środowiska i Rolnictwa Urzędu Gminy Żukowo p. 38, nr tel. 58 685 83 48, bądź na stronie internetowej Urzędu www.bip.zukowo.pl w zakładce katalog spraw – ochrona środowiska.
Nabór wniosków o udzielenie dotacji dla zadań planowanych na rok 2015, prowadzony będzie w drugim półroczu bieżącego roku.Ogłoszenie o możliwości składania wniosków, podane zostanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie na tablicy ogłoszeniowej, na stronie internetowej Urzędu oraz przesłanie sołtysom.
Burmistrz
Jerzy Żurawicz
źródło: zukowo.pl