Firma Multiconsult Polska opracowała wizualizację drogi ekspresowej S6 – Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta wraz z obwodnicą Żukowa.
Projekt zakłada analizę wielokryterialną Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta na odcinku od węzła Chwaszczyno (bez węzła) do węzła Gdańsk Południe (z węzłem). W ramach opracowania zaprojektowano:
• ponad 30km drogi ekspresowej S6,
• około 8km obwodnicy Żukowa,
• 4 węzły drogowe (w 2 wariantach),
• około 30 obiektów mostowych (w tym 4 estakady),
• prawie 50 innych obiektów inżynierskich (przejścia dla zwierząt, przepusty itp.).
Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk – Gdańsk ma na celu stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego, ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego, poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu, a także rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.
Droga ekspresowa – jezdnia główna OMT
– klasa techniczna drogi – S
– prędkość projektowa – 120 km/h
– szerokość pasa ruchu – 3,5m
– przekrój poprzeczny – 2×2 z rezerwą terenu w pasie dzielącym pod budowę trzeciego pasa ruchu
– szerokość pasa awaryjnego – 2×2,50m
– szerokość pasa dzielącego – 12,0 m (w tym opaski 2×0,50 m) docelowo 5 m (w tym opaski 2×0,50 m)
– szerokość pobocza gruntowego – 2×0,75 m
– skrajnia pionowa – min. 5,0 m
– szerokość w liniach rozgraniczających – min. 40 m
Droga klasy GP – jezdnia główna Obwodnicy Żukowa
– klasa techniczna drogi – GP
– prędkość projektowa – 100 km/h
– szerokość pasa ruchu – 3,5m
– przekrój poprzeczny – 1×2 na odcinku Lniska – węzeł Żukowo 2×2 na odcinku węzeł Żukowo – Glincz
– szerokość pasa dzielącego – 5,0 m (w tym opaski 2×0,50 m)
– szerokość pobocza gruntowego – 2×0,75 m
– skrajnia pionowa – min. 4,7 m
– szerokość w liniach rozgraniczających – min.30 m na odcinku Lniska – węzeł Żukowo
Opracowanie na podstawie:
– Multiconsult Polska / youtube.com
– metropolitalna.pl