Mieszkańcy Chwaszczyna będą mogli podjąć wiążącą decyzję o kształcie funduszu sołeckiego.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp
Share on print


Fundusze sołeckie wciąż są za rzadko uchwalane. W 2013 roku 1241 uprawnionych gmin (57%) podjęło uchwały o wyodrębnieniu funduszu sołeckiego. Tym samym mieszkańcy 22516 sołectw mogą podjąć wiążące decyzje o kształcie części budżetów gmin – informuje portalsamorządowy.pl

Taką decyzję podjęli także radni Rady Miejskiej w Żukowie uchwalając w marcu br. uchwałę o wyodrębnieniu w budżecie Gminy Żukowo na rok 2014 środków stanowiących fundusz sołecki.

W związku z powyższym Rada Sołecka w Chwaszczynie chciałaby przybliżyć mieszkańcom sołectwa o zmianach jakie je czekają w kwestii ustalania części budżetu gminy dotyczącego naszej miejscowości.

 

Fundusz sołecki — Krok po kroku


Krok 1

Już za nami – 26 marca 2013 roku uchwała została podjęta na sesji Rady Miejskiej w Żukowie.

 

Krok 2

Do 31 lipca 2013 roku burmistrz musi sołtysowi Geradowi Barsowskiemu przekazać informację na temat wysokości środków jakie otrzyma sołectwo Chwaszczyno.

 

Krok 3

Przygotowanie zebrania wiejskiego i poinformowanie o nim mieszkańców.Sołtys wiedząc jaką kwotę sołectwo ma do dyspozycji powinien najpóźniej do 30 września 2013 roku zwołać zebranie wiejskie, podczas którego mieszkańcy zdecydują na co wydać pieniądze z funduszu sołeckiego.Dlatego już teraz Rada Sołecka informuje, o tym aby mieszkańcy pomyśleli wcześniej i byli przygotowani na zebraniu przedyskutować jakie można złożyć wnioski i co sfinansować.

 

Krok 4

Zebranie wiejskie, które zwoła sołtys zadecyduje o przeznaczeniu pieniędzy.Bardzo ważną rzeczą jest, aby wniosek do funduszu sołeckiego mógł być zrealizowany, musi spełniać trzy warunki:

– przedsięwzięcia zgłoszone przez mieszkańców we wnioskach muszą być zadaniami własnymi gminy,

– są zgodne ze strategią rozwoju gminy,

– służą poprawie warunków życia mieszkańców

 

Krok 5

Przedłożenie wniosku mieszkańców sołectwa Chwaszczyno do burmistrza. / w terminie do 30 września 2013 roku /

Burmistrz ma 7 dni na rozpatrzenie wniosku.

 

Krok 6

Uchwalony wniosek, który spełnił wymagania, musi być wprowadzony do budżetu.

Budżet uchwala rada w kolejnych miesiącach.

Mirosław Nowak Rada Sołecka Chwaszczyno

 

źródło: opracowano na podstawie materiałów Stowarzyszenia Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich


scan-SLLGO

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 − 1 =

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.