W dniu 10 grudnia br. odbyło się spotkanie informacyjne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i projektanta Trasy Kaszubskiej (S6) z mieszkańcami gminy Żukowo w Chwaszczynie. Spotkanie dotyczyło projektowanej drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta. Udział w nim wzięło ponad 150 osób – głównie z Chwaszczyna ze względu na lokalizację dużego węzła łączącego Trasę kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną, Gdynią i Gdańskiem.
Na spotkanie przybyli przedstawiciele GDDKiA, projektanci z firmy Transprojekt Gdański. Gminę reprezentował Burmistrz Wojciech Kankowski, jego zastępca Tomasz Szymkowiak, radni gminni Jacek Fopke i Mirosław Nowak. W spotkaniu uczestniczył również Radny Powiatu Kartuskiego Piotr Fikus, Sołtys Chwaszczyna Jolanta Wiercińska oraz członek rady sołeckiej Aleksandra Nosel.
Konsultacje trwały ponad 3 godziny i chwilami miały bardzo emocjonujący charakter, ze względu na możliwość bezpośredniego oddziaływania omawianej inwestycji na wielu mieszkańców Chwaszczyna oraz na nie zawsze satysfakcjonujące odpowiedzi.
Padło wiele pytań, m.in.:
– Kiedy i w jaki sposób będą wypłacane odszkodowania za wywłaszczenia nieruchomości?
– W jaki sposób będą wyceniane nieruchomości ? a jak np. urządzony ogród?
– W jaki sposób będą przebiegać drogi techniczne na potrzeby budowy?
– Czy jest możliwość zjazdu na „Węźle Dąbrowa” jadąc OMT z kierunku Żukowa?
– W jaki sposób zostanie utrzymana komunikacja lokalna do Gdyni?
– W jaki sposób będą kursować autobusy do Gdańska i Gdyni?
– Czy przy „Nowej Rdestowej” zaprojektowany będzie również chodnik, ścieżka rowerowa, oświetlenia?
– Czy będzie bezkolizyjne przejście nad OMT na wysokości Kaszubskiej Drogi?
– Czy jest możliwość przeprojektowania ronda w okolicy „Osiedla Angielskiego” aby oddalić je od budynków?
– Czy jest możliwość zlokalizowania dodatkowego „mini węzła” na wysokości ul. Polnej?
– Czy jest możliwość przesunięcia projektowanych zjazdów przy osiedlu „Nad jeziorem” – Kaszubska Droga i na ul. Gdyńskiej przed stacją benzynową w kierunku Gdyni?
– Czy Trasa Kaszubska może być budowana łącznie z Nową Kielnieńską (Trasa Zielona) i Obwodnicą Metropolitalną?
Padł też wniosek o organizacje dodatkowego spotkania w sprawie wywłaszczenia nieruchomości.
Mimo, że padło tyle pytań i wątpliwości warto je zadać jeszcze raz pisemnie, ponieważ na każde zadane pytanie będzie udzielona pisemna odpowiedź. Warto pytać o indywidualne sprawy, jak i też ogólne co do przebiegu planowanej trasy. Trzeba mieć na uwadze szybko uciekający czas. GDDKiA dała nam go tylko do dnia 17.12.2015 r. Pytania należy przesłać pocztą na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku ul. Subisława 5 80-354 Gdańsk lub przekazać faksem na nr: (058) 511-24-05, bądź pocztą elektroniczną na adres: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl z dopiskiem „Konsultacje społeczne – S6 Trasa Kaszubska”.
GDDKiA zapewnia, że przesłane, podpisane i zaopatrzone w imię i nazwisko oraz adres, uwagi, wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione.
W najbliższym czasie ukaże się, na naszym portalu, trzygodzinny materiał wideo z tego spotkania.
Informacje na temat drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta:
Długość trasy na odcinku Lębork (wraz z Obwodnicą Lęborka) – Obwodnica Trójmiasta będzie wynosiła około 61 km. Ze względu na zakres inwestycji została ona podzielona na cztery odrębne zadania:
1) od Leśnic (bez węzła) do Łęczyc (z węzłem) – zadanie nr 1,
2) od Łęczyc (bez węzła) do Luzina (z węzłem) – zadanie nr 2,
3) od Luzina (bez węzła) do Szemudu (z węzłem) – zadanie nr 3,
4) od Szemudu (bez węzła) do Gdyni Wielki Kack (z węzłem) – zadanie nr 4.
Droga ekspresowa jest drogą klasy S, do której dostęp będzie zapewniony poprzez budowę dwupoziomowych węzłów drogowych.
Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej S6:
– klasa techniczna – S,
– prędkość projektowa – 100 km/h,
– kategoria ruchu – KR6,
– dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,
– skrajnia pionowa obiektów nad drogą S6 – min. 5,00 m,
– liczba jezdni – 2,
– szerokość jezdni – 7,00 m (2 pasy po 3,50 m),
– szerokość pasa ruchu – 3,50 m,
– liczba pasów ruchu – 2×2,
– szerokość pasa awaryjnego postoju – 2,50 m,
– szerokość pobocza – min. 0,75 m,
– szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – 5,00 m; 12,00 m (na odcinku z rezerwą pod trzeci pas ruchu),
– minimalna szerokość korony drogi ekspresowej – 25,50 m,
– pochylenie poprzeczne drogi ekspresowej na prostej – 2,5%.
Wszystkie materiały informacyjne dostępne sa na stronie: http://trasakaszubska.pl/?page_id=124