Jeszcze tylko kilka dni na zadanie pytań w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej

Michał Witt

1 2015 12 10 konnsultacje trasa kaszubska

W dniu 10 grudnia br. odbyło się spotkanie informacyjne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i projektanta Trasy Kaszubskiej (S6) z mieszkańcami gminy Żukowo w Chwaszczynie. Spotkanie dotyczyło projektowanej drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta. Udział w nim wzięło ponad 150 osób - głównie z Chwaszczyna ze względu na lokalizację dużego węzła łączącego Trasę kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną, Gdynią i Gdańskiem.

Na spotkanie przybyli przedstawiciele GDDKiA, projektanci z firmy Transprojekt Gdański. Gminę reprezentował Burmistrz Wojciech Kankowski, jego zastępca Tomasz Szymkowiak, radni gminni Jacek Fopke i Mirosław Nowak. W spotkaniu uczestniczył również Radny Powiatu Kartuskiego Piotr Fikus, Sołtys Chwaszczyna Jolanta Wiercińska oraz członek rady sołeckiej Aleksandra Nosel.

Konsultacje trwały ponad 3 godziny i chwilami miały bardzo emocjonujący charakter, ze względu na możliwość bezpośredniego oddziaływania omawianej inwestycji na wielu mieszkańców Chwaszczyna oraz na nie zawsze satysfakcjonujące odpowiedzi.

Padło wiele pytań, m.in.:

- Kiedy i w jaki sposób będą wypłacane odszkodowania za wywłaszczenia nieruchomości?

- W jaki sposób będą wyceniane nieruchomości ? a jak np. urządzony ogród?

- W jaki sposób będą przebiegać drogi techniczne na potrzeby budowy?

- Czy jest możliwość zjazdu na „Węźle Dąbrowa” jadąc OMT z kierunku Żukowa?

- W jaki sposób zostanie utrzymana komunikacja lokalna do Gdyni?

- W jaki sposób będą kursować autobusy do Gdańska i Gdyni?

- Czy przy „Nowej Rdestowej” zaprojektowany będzie również chodnik, ścieżka rowerowa, oświetlenia?

- Czy będzie bezkolizyjne przejście nad OMT na wysokości Kaszubskiej Drogi?

- Czy jest możliwość przeprojektowania ronda w okolicy „Osiedla Angielskiego” aby oddalić je od budynków?

- Czy jest możliwość zlokalizowania dodatkowego „mini węzła” na wysokości ul. Polnej?

- Czy jest możliwość przesunięcia projektowanych zjazdów przy osiedlu „Nad jeziorem” - Kaszubska Droga i na ul. Gdyńskiej przed stacją benzynową w kierunku Gdyni?

- Czy Trasa Kaszubska może być budowana łącznie z Nową Kielnieńską (Trasa Zielona) i Obwodnicą Metropolitalną?

Padł też wniosek o organizacje dodatkowego spotkania w sprawie wywłaszczenia nieruchomości.

Mimo, że padło tyle pytań i wątpliwości warto je zadać jeszcze raz pisemnie, ponieważ na każde zadane pytanie będzie udzielona pisemna odpowiedź. Warto pytać o indywidualne sprawy, jak i też ogólne co do przebiegu planowanej trasy. Trzeba mieć na uwadze szybko uciekający czas. GDDKiA dała nam go tylko do dnia 17.12.2015 r. Pytania należy przesłać pocztą na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku ul. Subisława 5 80-354 Gdańsk  lub przekazać faksem na nr: (058) 511-24-05,  bądź pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem „Konsultacje społeczne – S6 Trasa Kaszubska”. 


GDDKiA zapewnia, że przesłane, podpisane i zaopatrzone w imię i nazwisko oraz adres, uwagi, wnioski i zastrzeżenia zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione. 

 

W najbliższym czasie ukaże się, na naszym portalu, trzygodzinny materiał wideo z tego spotkania.

 


Informacje na temat drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta:

Długość trasy na odcinku Lębork (wraz z Obwodnicą Lęborka) – Obwodnica Trójmiasta będzie wynosiła około 61 km. Ze względu na zakres inwestycji została ona podzielona na cztery odrębne zadania: 

s6 1

1) od Leśnic (bez węzła) do Łęczyc (z węzłem) – zadanie nr 1, 

2) od Łęczyc (bez węzła) do Luzina (z węzłem) – zadanie nr 2, 

3) od Luzina (bez węzła) do Szemudu (z węzłem) – zadanie nr 3,

4) od Szemudu (bez węzła) do Gdyni Wielki Kack (z węzłem) – zadanie nr 4.   


Droga ekspresowa jest drogą klasy S, do której dostęp będzie zapewniony poprzez budowę dwupoziomowych węzłów drogowych.

przekroj drogi s6

Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej S6:
- klasa techniczna – S,
- prędkość projektowa – 100 km/h,
- kategoria ruchu – KR6,
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,
- skrajnia pionowa obiektów nad drogą S6 – min. 5,00 m,
- liczba jezdni – 2, 
- szerokość jezdni – 7,00 m (2 pasy po 3,50 m),
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m,
- liczba pasów ruchu – 2x2,
- szerokość pasa awaryjnego postoju – 2,50 m,
- szerokość pobocza – min. 0,75 m,
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – 5,00 m; 12,00 m (na odcinku z rezerwą pod trzeci pas ruchu), 
- minimalna szerokość korony drogi ekspresowej – 25,50 m,
- pochylenie poprzeczne drogi ekspresowej na prostej – 2,5%.

s6 2

Plan orientacyjny wezel chwaszczyno s6

 

Wszystkie materiały informacyjne dostępne sa na stronie: http://trasakaszubska.pl/?page_id=124

 

Dodaj komentarz

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników.
Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.
Jeśli jakiś komentarz obraża, zniesławia lub z jakiegoś innego powodu powinien zostać usunięty kliknij "Zgłoś administratorowi". Zgłoszenia podpisane imieniem i nazwiskiem wraz z rzeczowymi argumentami będą podstawą do usunięcia komentarza.


Kod antyspamowy
Odśwież