Chwaszczyno.pl

Problemy z doręczeniami z poczty w Chwaszczynie - cz. II. Odpowiedź rzecznika

Michał Witt

poczta chwaszczyno

 

Jakiś czas temu ponownie pojawił się problem z dostarczaniem przesyłek z Poczty Polskiej w Chwaszczynie. Dostaliśmy kilka maili i informacji od naszych Czytelników o tym, że listy dochodzą z opóźnieniem, albo... w ogóle. W imieniu mieszkańców Chwaszczyna i Tuchomia napisaliśmy do rzecznika PP, aby podał przyczynę tego zjawiska i jak najszybciej na nią zareagował.

 

Podobny problem pojawił się kilka miesięcy temu. Pisaliśmy o nim na łamach Chwaszczyno.pl. Otrzymana wtenczas odpowiedź władz Poczty Polskiej nie usatysfakcjonowała mieszkańców Chwaszczyna i Tuchomia, ponieważ nie było w niej podanego rozwiązania problemu. Poza tym, wielu Czytelników stwierdziło, że słowa te mijają się z prawdą.

 

Oto przykład kilku komentarzy:

 

„(...) A teraz fakty: Rachunki przychodzą z opóźnieniem - co kosztuje mnie kilka złotych kary (dzwoniłam do Energii wyjaśniając czemu płacę ze zwłoką - ale to nie jest ich problem).”

 

„Ciekawe, gdzie ci listonosze są? Przesyłki przychodzą z opóźnieniem minimum 2 tygodniowym, do tego w mojej skrzynce notorycznie listy sąsiadów - bo po co do nich chodzić, albo awizo w skrzynce pomimo, że jestem w domu (i psa nie mam na podwórku ;))(...)”

 

„Korespondencja, która z niej wychodzi, dociera do mieszkańców Chwaszczyna i okolic na bieżąco i systematycznie” - co to znaczy na bieżąco??? Systematycznie to pewnie tak - zawsze systematycznym opóźnieniem.

 

Problem, który powrócił, ponownie przedstawiliśmy Poczcie Polskiej. Poniżej zamieszczamy Państwu odpowiedź z Biura Prasowego PP S.A., Pani Kamili Supron-Kalinowskiej:

 

„Listonosze zgłaszają nam, ale też klientom podczas doręczeń, że problemem w tym rejonie, a szczególnie w Tuchomiu, Miszewie, Miszewku i Rębiechowie, jest korespondencja z nieaktualnymi adresami – nazwami ulic lub/oraz numeracją domów. Niejednokrotnie są to rachunki za prąd, gaz czy telefon, oraz korespondencja z banku. Nazwy ulic zostały nadane często kilka lat temu, ale klienci do tej pory nie dokonali zmian adresowych u operatorów telefonicznych, w bankach, u dostawców prądu, czy gazu. Kłopoty z prawidłowym doręczeniem mają zwłaszcza nowi listonosze lub osoby na zastępstwach.

 

Na bieżąco obserwujemy prace naszej placówki w Chwaszczynie. Pracuje w niej ośmiu listonoszy. W sytuacjach np. absencji chorobowych czy urlopów osób zatrudnionych delegujemy do pracy pracowników z innych placówek. Ostatnio zatrudniliśmy dwie nowe osoby na stanowiskach listonoszy, osoby te szybko wdrożyły się do swoich obowiązków.

 

Pragnę dodać, że Poczta Polska, w odróżnieniu od części innych firm działających na rynku, zatrudnia swoich pracowników na umowach o pracę, w związku z tym pracownik ma prawo do absencji chorobowej czy okolicznościowej oraz do urlopu wypoczynkowego.

 

Poczta Polska stara się skutecznie wykorzystać zmianę, jaka dokonuje się dziś w komunikacji i budować silną grupę logistyczno – finansową, której kołem zamachowym są paczki. Nasi klienci wysyłają coraz mniej papierowych listów ale coraz więcej paczek. Dlatego musimy swój potencjał w jak największym stopniu dopasować do tego trendu i oferować nie tylko bogatą ofertę usług logistycznych ale także bankowych, ubezpieczeniowych i cyfrowych.

 

Poczta Polska chce być partnerem pierwszego wyboru dla firm sektora e-commerce. Ma ku temu warunki – odpowiednio przygotowanych pracowników, ponad 4500 placówek oddawczych i największą w Polsce sieć logistyczną. W ciągu ostatnich czterech lat wykonała skok rozwojowy inwestując w pracowników i infrastrukturę. Placówki Poczty stają się przyjazne e-commerce. Chodzi o dedykowane stanowiska do przyjmowania przesyłek od e-sklepów, wydłużone godziny dostarczenia paczek do nadania, przy równoczesnym zagwarantowaniu tych samych terminów dostaw.
W strategii na lata 2015 ̶ 2020 Poczta Polska planuje być liderem na rynku przesyłek i osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Przychody z usług paczkowych, logistycznych i eCommerce mają się zrównać się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.

 

Poczta w swoich działaniach jest konsekwentna. Swój udział w rynku KEP (przesyłki paczkowe, kurierskie, ekspresowe) rozwija od 2013 roku. W ciągu tych lat zwiększyła sześciokrotnie wolumen usług paczkowo - kurierskich Pocztex, i to mimo zaostrzania się konkurencji . W ubiegłym roku była drugą pod względem wolumenu przesyłek firmą na rynku.

 

Poczta Polska obsługuje klientów kompleksowo począwszy od nadania paczki, poprzez doręczenie, obsługę zwrotów i korzyści takie jak ubezpieczenie, możliwość pozyskania finansowania dla e-sprzedawcy czy usługi mobilne. Stawia na wielokanałowy dostęp klientów do usług, co oznacza dla nich swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej. Rozszerza swoją działalność online, ale planuje m.in. zainwestować w urządzenia samoobsługowe. W ciągu najbliższych pięciu lat Poczta uruchomi ich około tysiąca. Umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek. Na tę liczbę składają się placówki pocztowe, ale i zewnętrzni partnerzy. Do 2019 roku Poczta Polska chce przeznaczyć ponad 1,5 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym inwestycje w logistykę, informatyzację i sieć placówek.”

 

Czy tym razem odpowiedź Poczty Polskiej jest wystarczająca? Zapraszamy do dyskusji.

 

Komentarze   

Andrzej Gost
0 #6 RE: Problemy z doręczeniami z poczty w Chwaszczynie - cz. II. Odpowiedź rzecznikaAndrzej Gost 2019-07-04 15:48
A KTO TERAZ RACHUNKI WYSYŁA POCZTĄ ?? LUUUDZIE!!! sami utrudniacie zycie tym listonoszom , którzy mają marne zarobki za bardzo cięzką prace w terenie. Ogrniczajcie takie bzdury jak rachunki papierowe - to marnowanie czasu!!! Ogarnijcie sobie to elektronicznie !!! Co za bałwany. Płacenie rachunków na poczcie - to przezytek!
Cytować | Zgłoś administratorowi
Małgośka
+2 #5 zarobki poniżej średniej krajowejMałgośka 2015-11-02 09:54
Nawiązując do tematu ,to problemem są zarobki jakie proponuje Poczta Polska ,a więc na pół etatu oferuje 650,00 zł brutto więc jak łatwo wyliczyć nie daje to nawet najniższej krajowej deklarowanej przez Państwo(1750,00 zł).Po odliczeniu ok 30%potrąceń ,a także kosztów dojazdu wychodzi jakieś 350,00 zł na rękę.
Tylko desperaci są w stanie za te marne pieniądze pracować (obym nie wypowiedziała tych słów w złą godzinę)
Premie to coś tak ulotnego ,że trudno je zauważyć .Tylko po wykonaniu planu tj.jeżeli udzielą kredytu ,znajdą chętnego na założenie lokaty ,sprzedadzą polisę i kilogram cukierków może wtedy wykonają plan i będą mieli szansę na premię(pracowni cy między sobą starają się wykonać niewykonalny plan kupując co raz to inne lokaty lub cukierki których nie trawią)
Więc tłumaczenie pani rzecznik to jeden wielki chłam .Dajcie ludziom normalnie zarobić to nie będzie takich rotacji i ciągłego szkolenia nowych pracowników .
Cytować | Zgłoś administratorowi
Kornel
-1 #4 RE: Problemy z doręczeniami z poczty w Chwaszczynie - cz. II. Odpowiedź rzecznikaKornel 2015-11-02 08:32
Tak poczta jak zwykle niewinna - to że przesyłki przez 2 tygodnie nie dochodzą a i z placówki nie można odebrać listów bo panie nie będą po workach szukały. Mieszkam na ulicy która jest oznakowana, numer na domu jest, skrzynka wisi na furtce, wszędzie adres prawidłowy podane (zresztą nie przychodzą do mnie listy na inny adres) a w skrzynce po 2 tygodniowej posusze listy do sąsiadów i to nie tylko tych najbliższych - no ale przecież na poczcie wszystko jest ok
Cytować | Zgłoś administratorowi
Nie
+3 #3 RE: Problemy z doręczeniami z poczty w Chwaszczynie - cz. II. Odpowiedź rzecznikaNie 2015-11-01 12:08
"Pragnę dodać, że Poczta Polska, w odróżnieniu od części innych firm działających na rynku, zatrudnia swoich pracowników na umowach o pracę, w związku z tym pracownik ma prawo do absencji chorobowej czy okolicznościowe j oraz do urlopu wypoczynkowego. "

- chamstwo najczystszej wody.

Wystarczy przenieść listonoszy na śmieciówkę i będzie po problemie?

Może najpierw panią Supron-Kalinows ką należy przenieść?

Za taką wypowiedź powinna być dymisja.

Brak szacunku do pracowników i klientów tej jakże 'szacownej' instytucji.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Gizela  Sakowicz
+2 #2 PocztaGizela Sakowicz 2015-10-31 07:54
Tez jestem mieszkańcem Chwaszczyna i korzystam z usług poczty . chciałabym zapytac jakie wynagrodzenie otrzymują listonosze często widze że pan listonosz czy tez listonoszka pracuje po godzinie 17 00
Uważam że nalezy przyżeć sie organizacji pracy ale tej na górze. Poczta sprzedaje słodycze gazety , materiały piśmienne i inne może i brakuje czasu pracownikom na wykonywanie nałożonych obowiązków .Ja chwale sobie obsługę przy okienkach Panie sa miłe i bardzo sprawnie obsługują.Może Nastała moda na krytyk kierowaną nie pod własciwym adresem . Może władze zwierzchnie naszej poczty spotkają sie z nami mieszkańcami i odpowiedzą na kilka pytań
Cytować | Zgłoś administratorowi
Karolina Janda
+5 #1 lanie wodyKarolina Janda 2015-10-30 21:42
Pani Supron-Kalinows ka powinna dostać premię. Za wierność / wiarę w niezłomną Pocztę Polską. Nóż się w kieszeni otwiera. Pierwsza część jej wypowiedzi to zarzuty w kierunku mieszkańców a druga to peany na cześć pracodawcy.
A teraz prawda:
mieszkam w Tuchomiu lat 10. Po zmianie ulic - natychmiast zmieniłam dane we wszystkich instytucjach we własnym interesie (przykładowo: nie mogę pokazać w banku dowodu osobistego z innym adresem zameldowania).
Mój dom stoi koło tabliczki z nazwą ulicy. Posesja jest oznakowana numerem. Skrzynka wisi na płocie. Co jeszcze mam zrobić żeby listonosz do mnie trafił? GPS-a mu kupić?????
Bzdura i zwalanie winy na innych. Super że pracownicy mogą chodzić na zwolnienia. Taki "ludzki" pracodawca to rzadkość. Też mam szczęście pracować w takiej firmie, ale moje zwolnienie nie trwa 2 miesiące!!!! I natychmiast ktoś mnie zastępuje.
Czy to jest naprawdę niewykonalne dla pani Naczelnik przerzucić listonosza z jednego rejonu na drugi? Tydzień obsługuje swój rejon, tydzień kolegi. I tak, co 2 tygodnie dostaniemy listy, rachunki.
A w Chwaszczynie okazuje się to niewykonalne, Pani Naczelnik jest bezradna. Klienci przychodzą karnie na pocztę, czekają bardzo długi czas przy okienku aż Pani z poczty przerzuci wszystkie wory z nierozpakowaną/ niedostarczoną korespondencją.
Oprócz zarzutu dotyczącego przetrzymywania korespondencji - nienależycie wykonanej usługi - co wiąże się z kosztami dla mnie - m.in. odsetkami od niezapłaconych w terminie rachunków, dodam jeszcze jeden zarzut.
Listy giną.
Moje - przynajmniej dwa - zginęły.
A to już jest pobranie opłaty za niewykonaną usługę.
Może warto by było poruszyć ten temat na zebraniu? Podpisy wielu mieszkańców może coś dadzą, bo telefony osób indywidualnych do dyrekcji w Gdańsku nie dają kompletnie nic.
Cytować | Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników.
Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.
Jeśli jakiś komentarz obraża, zniesławia lub z jakiegoś innego powodu powinien zostać usunięty kliknij "Zgłoś administratorowi". Zgłoszenia podpisane imieniem i nazwiskiem wraz z rzeczowymi argumentami będą podstawą do usunięcia komentarza.


Kod antyspamowy
Odśwież