Wariant czerwony Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

{module do-reklamy-intertekst|none}


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła zdanie projektantów z firmy Lafrenz z Poznania, która zarekomendowała do dalszych prac projektowych wariant IA OMT wraz z wariantem IA Obwodnicy Żukowa, czyli tak zwany wariant czerwony przebiegu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zgodnie z nim trasa pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa.


Trasa rozpocznie się w Chwaszczynie, gdzie połączy się z Trasą Kaszubską. Dalej ominie Miszewo i Żukowo od wschodu. Na północ od miejscowości Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, który pozwoli na wjazd na planowaną obwodnicę Żukowa. Droga dotrze dalej do Lublewa i Borkowa, gdzie ma połączyć się z południową obwodnicą Gdańska i obwodnicą Trójmiasta.


GDDKiA tłumaczy, że wariant czerwony został wybrany ze względów środowiskowych. Jest on tańszy o 0,5 mld zł od kolejnej propozycji projektantów. Przebieg obwodnicy będzie przedyskutowany na Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie. To właśnie komisja ostatecznie zarekomenduje wariant trasy.


Procedura w Warszawie potrwa około 1,5 roku. Budowa może się rozpocząć za 4 lata.

Obwodnica będzie mieć 33 km i powinna być gotowa do jesieni 2018 roku.

Koszt budowy obwodnicy metropolitalnej szacuje się na około 3 mld zł.

obwodnica-metropolitalna-rekomendowane-warianty

{module dol-artykulu|none}

Skomentuj

Użytkownicy serwisu publikują swoje komentarze wyłącznie na własną odpowiedzialność. Portal Chwaszczyno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczoną na łamach serwisu przez użytkowników. Drogi czytelniku szanuj innych opinie. Bądź odpowiedzialny za własne słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.