Jeśli mieszkasz na obszarze Gminy Żukowo bez zameldowania na pobyt stały możesz bez problemu zostać wpisywany do rejestru wyborców i tak jak inni mieszkańcy wziąć udział w wyborach. Jedynym warunkiem jest złożenie pisemnego wniosku (osobiście lub listownie) w tej sprawie w Urzędzie Gminy Żukowo.
Wymagane dokumenty:
– wypełniony i podpisany formularz „wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców„, zawierający określone ustawą Kodeks wyborczy dane dotyczące wnioskodawcy;
– wypełniony i podpisany formularz „pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestr u wyborców„, zawierający określone ustawą Kodeks wyborczy dane dotyczące wnioskodawcy;
– kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy;
– ważny dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy – w przypadku osobistego złożenia wniosku (do wglądu).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Żukowo,
ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo
pok. nr 1 lub pok. nr 3 – Biuro Obsługi Klienta,
lub za pośrednictwem poczty na podany powyżej adres
Termin i sposób załatwienia sprawy w organie:
Decyzję o wpisaniu lub o odmowie wpisania do rejestru wyborców wydaje Burmistrz Gminy Żukowo w terminie 3 dni od dnia wniesienia wniosku.
Przed wydaniem decyzji Burmistrz Gminy Żukowo obowiązany jest sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na terenie Gminy Żukowo.
Decyzję można odebrać osobiście w pok. nr 1 lub może zostać doręczona za pośrednictwem poczty (zgodnie z życzeniem wnioskodawcy). Przy odbiorze osobistym decyzji konieczne jest posiadanie dokumentu ze zdjęciem stwierdzającego tożsamość.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Gminy Żukowo, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłaty administracyjne – Brak
Uwagi:
– Wpisanie wyborcy na wniosek do rejestru wyborców Gminy Żukowo powoduje skreślenie wyborcy z rejestru wyborców w gminie/mieście jego zameldowania na pobyt stały;
– Jeśli wyborca wpisany na wniosek do rejestru wyborców Gminy Żukowo dokona zameldowania na pobyt stały na terenie Gminy Żukowo – zostanie ujęty w rejestrze wyborców z urzędu;
– Jeżeli wyborca wpisany na wniosek do rejestru wyborców Gminy Żukowo dokona zameldowania na pobyt stały na terenie innej gminy – zostanie ujęty w rejestrze wyborców z urzędu w nowym miejscu zameldowania na pobyt stały.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2011 r. Nr 21 , poz. 112 z późn. zm.);
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2011 r. Nr 158, poz. 941)
wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców
pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestr u wyborców
źródło: oprac. bip.zukowo.pl