Dzięki wydanej decyzji środowiskowej jest szansa, ze do 2020 r. będzie gotowy liczący 61 km odcinek trasy S6 z Gdyni do Lęborka, który po stronie południowej minie maszt w Chwaszczynie.
Trasa przez tereny północne gminy Szemud dotrze do Bożegopola, następnie dalej będzie poprowadzona w kierunku Lęborka. Koszt budowy ma wynieść ponad 4,5 mld zł. Prewidzianych jest 100 przejść i przepustów dla zwierząt. Ma być ok. 130 odcinków ekranów akustycznych. Na planowanej trasie znajduje się ok. 100 budynków do wyburzenia.
GDDKiA planuje w ciągu miesiąca ogłosić przetar na koncepcję programowo-przestrzenną drogi. Przygotowanie tego dokumentu może potrwać ok. 1,5 roku.
Następnie będzie musiał być ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy projektu budowlanego i jednocześnie wykonawcy robót budowlanych. To także może potrwać ponad rok.
W związku z przetargami i niezbędnymi przygotowaniami budowa Trasy Kaszubskiej może się rozpocząć za ok. 3 lata i potrwać około 2,5 roku.
W przyszłości planowane jest przedłużenie trasy z Lęborka do Słupska. Jeśli uda się uzyskać decyzje środowiskowe, to istnieje możliwość w podobnym okresie czasu wybudować również ten odcinek.
Trasa S6, która będzie częścią połączenia Trójmiasta ze Szczecinem ma ogromne znaczenie dla regionu. Ma zastąpić obecną drogę krajową nr 6, która stanie się drogą gminną i zostanie przekazana samorządom.
Pobierz widok przebiegu całej trasy – Trasa Kaszubska ma być budowana według wariantu II (jasnozielony) i pod wariantu A2 (jasnobrązowy).